Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 19 september 2013

SKÖNT MED BRA BESKED

Idag kom svaret från mammografin, och oros klumpen kunde lösas upp....
Varje gång man går från den undersökningen så finns tanken där, om det ska finnas nånting som man själv inte har upptäckt. Toppenbra att vi har den här möjligheten i Sverige.
Ses....♥

                       

8 kommentarer :

yvonne sa...

Jag ska också snart på mammografi..Nattikram och Pööss!

Maria sa...

Ja det är skönt att kunna få göra den undersökningen men visst blir det lite undran hur svaret skall bli, skönt att det var bra. Uha vad det brann, synd att det blev påtänt när dom hade tänkt att bevara det. Kanske någon tyckte annorlunda och tog saken i egna händer. Hoppas nu att Bamse har blivit av med tratten och att han mår bra.
Önskar dig en skön helg/kramizar

Fenixmonas sa...

Jag har aldrig gjort mammografi och kommer inte att göra någon, däremot har jag i alla år känt igenom mina bröst vid varje duschning.
Kramiz

Anonym sa...

så efter 74 års ålder skiter man i att kvinnor kan få cancer. är man mindre värd då eller vad?

Siita sa...

God morgon. Samma besked fick jag sist. En gång vartannat år i stället för varje. Toppen Sita är frisk. Kram

Vero sa...

Ja, jag har samma tankar. Fick bekräftad blåscancer i våras så nu oroar jag mig för allt annat också.
Skönt att få provsvaren så snart som möjligt, även om man själv tycker att det tar evigheter.

Ha en fin fredag!

Solglittret sa...

Visst är det bra och många cancerfall har upptäckts på detta sätt...skönt att du fick ett "frisksvar"

Önskar dig en fin hösthelg
Kram Lollo ♥

yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott med dina friska tuttar!!!Jag har försökt med att låsa in skatan i tvättstugan ,men hon smiter.Kram!