Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 8 augusti 2014

VÄRMEN ÄR TILLBAKA

Det är inte 30 grader eller mer, men väl 27 och det räcker gott.  Igår var jag till sonen Peter och fikade, Amanda och Ida hade hjälpt till och baka sockerkaka.  Dom höll på och packade husvagnen för i dag åker dom iväg på en liten semestertripp och kommer hem i mitten på nästa vecka.  Sonen har ju börjat på nytt jobb och då har man inte så mycket semesterdagar att ta ut.
Amanda och Ida älskar att campa i husvagnen. Och farmor får ta hand om katter och blomvattning under tiden..**
Blir det fortsatt varmt får jag ta mig ett dopp i poolen..**..
Amanda visade mig alla hopp hon kunde göra, och det här var "spiken" när hon gjorde "bomben" så var det bäst att flytta på sig om man inte ville bli genom blöt..**
Nej jag ska inte bada i poolen när dom är borta. Pooltäckningen ska dras över och spännas fast ordentligt så ingen ska trilla i . Staketet runt om är inte riktigt färdigt än.
Amanda gillar att ta kort så min mobil norpade hon och tog lite bilder på lillebror,
Nu blir det kaffe i skuggan under mitt kära äppelträd♥
Bild lånad från Google...*

12 kommentarer :

yvonne sa...

Vatten roar alla barn.Bra att du kan ta hand om katter och blommor! Idag är det klibbigt varmt!Kram!

Veiken sa...

Det är allt tur att vi mormorar och farmorar finns när det kniper. Vilken duktig fotograf på ett litet mirakel.... Kramar

Aurora sa...

Jag hade då inte hållit mig från vattnet. Älskar att bada. Kram

yvonne sa...

Jag struntar i att se färdigt filmen på fyran. Har somnat till två gånger .Natti kram och pöösss!

yvonne sa...

Godmorgon! Jag slocknade innan dej! Nu ska jag äta min gröt sen kaffe på det Morgonkram!

Camilla sa...

Då det är sommar och sol hör vattnet liksom till :)
Kram!

Gittan sa...

Så söt han är lillebror och bada är ju alltid kul.
Vad härligt med husvagnsemester om än bara ett par dagar, och
här är det varmt så det räcker i dag igen.
Kramar.

yvonne sa...

Vi har haft vänner här och grillat ,alltid så kul att umgås med dom man tycker om .. nattikram och Pöööss

Majken sa...

Det är så härligt att läsa om din fina relation m barnbarnen :-)
Hoppas de får mysigt på semestern o att du kan ta ett smygdopp om det blir väldigt varmt ;-)

Kram

Decdia sa...

Lilla sötnosen!
Idag har vi haft regn, men ändå ganska så varmt.
Men det märks liiiite att vi går mot kallare tider.

Fenixmonas sa...

Härligt med en stor fin pool! Jag hade nog inte kunnat låta bli att hoppa i...Duktig liten fotograf! Kramiz

yvonne sa...

Godmorgon!Jag la mej också sent Vi hade grillgäster!Jag hade precis lagt mej när du kom in till mej Ha en bra dag! Morgonkram!