Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 25 oktober 2014

ATT BORRA FÖR BERGVÄRME

Jag undrar lite över varför så många kör igång och borrar för bergvärme nu den här årstiden?  Det blir ju så blött och geggigt av allt sand o vatten som rinner ut på gatan, sen blir det en hel del där dom håller på också. Till råga på allt så regnar det var och varannan dag nu också.
Dom håller på nu lite längre bort på gatan, och grannen ska också göra nu i höst, så då får man klafsa ut i sandvatten geggan med hundarna, men jag ska inte klaga på det.
En liten undran bara....
Bild från Google*

Nu är det verkligen riktigt höstväder, regn och regn, och blött blir det och smutsiga hundar. En nackdel med hösten som jag annars gillar mycket.
Under veckan har det varit riktigt kyliga vindar som blåst, så vinterjackan åkte på. Men nu slår det om igen och vindarna är mildare och graderna uppe i 11 plus. Då blir ju vinterjackan för varm och sommarjackan är tvättad och undanhängd??..
Men jag har en "hundjacka" som är lite mitt i mellan så den funkar än.
Orken är inte tillbaks riktigt än, jag blir fort trött om jag gör nånting. Men det ska väl bättra sig.
Vi har så mysigt hundarna och jag när vi ligger i en hög på sängen och vilar..**
Två blöta hundar hade vi med hem förut sen dom rejsat omkring på gärdena tidigare. Men glada och nöjda var dom♥♥..

                                                                

10 kommentarer :

arvidochlydia sa...

Vilka tappra hundar och så fiiina. :-)

Bergvärme är jättebra. När jag bodde i villa, en gång för länge sedan, bytte jag till bergvärme och sänkte kostnaderna med två tredjedelar. Det är ingenting att vänta på när man bestämt sig. Bättre att göra det nu och spara pengar i vinter. :-)

yvonne sa...

Vi har bergvärme.Det sänkte våra kostnader rejält! Ser kul ut när Bamse ska ta sig uppför stenen och Peppe kollar honom.Jag och våra töser ligger också i en hög på sängen! ....................Jag slipper att koda! Och jag byter inte ut dej. Du är så bra på natta mej :-) Kramen ♥

moi sa...

Så bra att du tar det lugnt och tar hand om dig!
Jag undrar så om Bamse lyckades ta sig uppför berget!?
Kram

Decdia sa...

Jag undrar också varför de gör sånt nu. Samma med byggen, det måste vara väldigt rått att stå där ute nu...

Gittan sa...

Så fint du har det här inne, Jag undrar också om Bamse kom upp...Vilka härliga bilder du bjuder på. Nu börjar det bli höst på riktigt här också.
Ha en skön kväll, Stora kramen.

yvonne sa...

Nu har jag och töserna legat i en hög på soffan. Dom är ute och gör nattakisset ,medan jag nattar dej.Dom ska få sova ovanpå Kjells säng Han är på korttidsboende nu fram till nästa måndag! . Sov gott vännen.. Kramen och Pöööössssen!

yvonne sa...

Godmorgon ! Töserna och jag vaknade i "vanlig" tid. men vi tvingade oss att ligga kvar i bingen.. Solen är här idag så vi tar en lånrunda! ha det så gott vännen med din tre pågar.. Morgonkram!

Rigmor sa...

Vilken underbar bild du avslutar med!! Det är inte alltid lätt att vara "lillebror" och kort i rocken...
Tror det är lång kö till borrningen, därav kanske en del får det utfört på fel årstid. Jag är glad att jag slipper klafsa runt i geggan med Zambo iallafall...Får hoppas det torkar upp snart, du har ju åtta tassar att torka!
Skönt att du mår lite bättre, men ta det nu lugnt, och låt kroppen och hjärtat villa några extra dagar. Ser du fingret som jag förmanande höjer...*skrattar*...?!
Ha det gott och var rädd om dej!!
Kram kram

Paula i pörtet sa...

Hej igen! Så trevligt att se att du mår bättre och har orken att plita ner några rader igen. Sköt nu om dig och gör precis som doktorn säger så ska du se att det blir bra.
Skitiga hundar, det vet jag nog allt om som bor längs en grusväg full av gropar. Och så av en händelse så har jag en vit hund...ja inte så här års, men på vintern är den vit och vacker! Numera tar jag på ett regntäcke på jycken för då skyddar jag magen på henne från den värsta smutsen. Hon har så korta ben att magen åker på stryk när det är blött ute.
Ha en skön och slapp söndag, här kollas på alpina åkarna

Anonym sa...

Kanske lättare att borra på nu :)

Fint du har fått o ja hösten är här nästan vinter känsla vissa mornar