Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 28 november 2014

BLACK FRIDAY ETT NYTT PÅFUND

Och vart kommer det ifrån? Jo USA såklart, som så mycket annat. Vad innebär Black Friday då?

Black Friday kallas i USA den dag som infaller dagen efter Thanksgiving (som är den fjärde torsdagen i november). Det är USA:s största shopping- och readag. Det är traditionellt även dagen då julhandeln inleds, och många amerikaner börjar juldekorera och shoppa.
Så då vet ni, vi har tagit efter, och eftersom det är lönehelg passande nog så inleds den stora julhandeln nu.
Själv har jag tagit det ganska lugnt idag. Vi handlade det mesta i onsdags, bara lite småsaker kvar.
Gråväder som vanligt, men på förmiddagen kom Martin med pappa och tog en fika innan dom skulle ge sig ut och handla julklappar till kusinerna. 
Sen på eftermiddagen åkte jag hem till dottern och hade en mysig eftermiddag tillsammans med henne.
Nu tar vi kväll och förhoppningsvis slappa och mys i tv-soffan.....

13 kommentarer :

Gittan sa...

Det är alltid kul och välkommet att få fika besök. Handla är inte min starka sida, tyvärr så måste man ju det ibland men jag är ingen vän av trängsel i affärerna. Jag har inte handlat speciellt många julklappar än men hittar nog på nåt.
Stor kram till dig.

Susanne P sa...

Måste vi ta efter ALLT från USA? Jag tycker det är nog mycket köphysteri som det är...

Fikasällskap är väldigt trevligt. Kaffet smakar mycket godare när man delar den med någon.

Kram & ha en mysig kväll.

Decdia sa...

Jag såg att Media Markt hade black friday idag. Men jag gick aldrig in där... :)

Aurora sa...

Frågan är om vi måste ta efter USA i allt. Vad är det för fel på vår Mellandagsrea?

yvonne sa...

Jag hade valt som du fika med dottern.. Nu får vi se vem som vinner idol nästa vecka! Det är två bra tjejer! natti vännen Kram och Pööössssssssssssss

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, det var väl inte helt oväntat att det kom från USA! :P

Herr Nilssons Fru sa...

De jag gillar mest med sånt som kommit från USA är all belysning i träden fram för allt. Underbart.
Men den svarta fredagen hoppade jag över, tror jag var klar med de mesta inköpen inför jul innan den.
Kramiz

Anonym sa...

Trevlig Helg

yvonne sa...

Godmorgon! 3,5 har halvsoligt! Ha en bra dag ! Kram!

moi sa...

Jag hade en gång en amerikansk arbetskollega som talade sig varm för "Black Friday".
Detta till trots har jag aldrig brytt mig - förrän i år....
Köpte en superläcker (tror jag) väska på nätet för under halva priset.
Idag ska jag ha mys med min dotter!
Kram

yvonne sa...

Man får skifta mellan lördag/söndags ansiktena! Kram!

Anonym sa...

För mig kan tomten vänta på snö fram till Luzia..
Ja,det gick lite för hastigt när Uno lämnade in,,,nu finns tankarna hos hans familj..
Jag bryr mig inte om någon svart fredag..För mig är det klappat o klart..Haé Kram.

Majken sa...

Vi jade en diskussion om black Friday här hemma och vi tycker med glimten i ögat att det är rasistiskt...
Vi får inte säga negerboll, vi får inte ha pepparkaksgubbar i luciatåget för det är rasistiskt MEN vi kan fira BLACKfriday... Skämt o sido...
Men allt är enbart för att köpmännen ska få sälja mer o mer...
Kraaaam