Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 22 maj 2014

ÄKTA ELLER OÄKTA?

Dom konstgjorda blommor som finns nu för tiden är väldigt fina dom flesta. Så ibland kan man fuska lite. Speciellt på ställen där levande blommor inte trivs så bra, eller kanske för att man bara vill..***
Dom här köpte jag för 10 kr styck på Plantagen förra våren, och jag tycker dom är fina.
Men den här lilla minisen är äkta
Och dom här ska förhoppningsvis växa till sig....
Min nedklippta Mårbacka pellis och Svartöga som dottern hade med sig....

                       
Idag har vi haft varmast hitills, 28 grader på eftermiddagen, så det blev skuggan för hundarna och mig och kallt att dricka. Nu ligger dom utslagna på sängen och snusar så skönt...**
Haa de....♥

               fairy in moonlight

8 kommentarer :

Anonym sa...

Kväller,,ja jädrar så varmt det blev i dag,,jag satt ute på balkongen och kollade på hockeyn..Fortfarande +19 ute kl 23,,Ja dessa konstgjorda blommor,är ibland svåra att skilja från äkta..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Idag är det omöjligt att skilja äkta från oäkta utan att känna på dem! kramiz

gittan sa...

Godmorgon, visst är det härligt nu, varmt och skönt. Du har nog lite gröna fingrar tror jag men visst är det bra med oäkta blommor också på en del ställen. Stora kramen.

Aurora sa...

Jag har också konstgjorda blommor på vissa ställen. Bättre än förtorkade levande blommor. Kram

Anonym sa...

Hoppar in för att sega Hej och önska en trevlig helg

yvonne sa...

Godmorgon vännen! Just nu är det 18,1 och solen är på väg hit! Det blir svittigt i dag med.Morgonkram!

Anki sa...

De nya konstgjord måste man ofta känna på för att konstatera att de inte är äkta... bra komplement som du säger :)
Härligt väder... bäst att passa på att njuta!
Önskar dig en fin helg!
Kram

Camilla sa...

Det är ju kanon att dom gör dom konstgjorda blommorna så verkliga.
Ja, underbara värme!
Kram!