Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 16 maj 2014

MORGONSTUND HAR GULD I MUND

Visst heter det så?  Och i dag var det minsann ingen sovmorgon. Amanda brukar vakna rätt tidigt och sen dröjer det inte länge förrän Ida också är uppe.
Men idag skulle dom hämtas vid halv åtta av mamma och Ida köras till dagis och Amanda skulle till skogen med sin förskoleklass och ha en massa kul.
Så det skulle fixas matsäck, frukost, hinna äta den i lugn o ro, tandborstning och packa ner sakerna. Amandas hår skulle flätas och Ida ville sätta upp sitt med en massa spännen.
Ja ni ser, det gäller att kliva upp i god tid,och med tjejer är det alltid lite mer fixande, hmm..hur blir det sen när dom verkligen ska piffa upp sig innan utgång..*L*..
Sen när dom for i väg så blev det väldigt tyst och tomt och luften pös ur mig. Så jag blev sittandes med mitt kaffe och tidningen en bra stund innan morgonpromenaden.....
Efter jag röjt undan och lagt i tvättmaskinen så gick vi ut vovvarna och jag.
Toppenfint väder är det, och jag har en hel del att ta tag i ute om jag bara vill.
Eller också blir det att bara njuta i solen....**
Igår så sjöng vi för farfar LG när vi fikade ute på eftermiddagen. Tjejerna älskar ju att fira födelsedagar. Han fyller idag egentligen, men eftersom dom skulle iväg på morgonen tog vi det i går i lugn o ro.
Campingfika skulle vi göra tyckte dom, så campingbordet vårat gamla hederliga släpades fram. Det är så vingligt bara att mjölk och saft lätt skvimpar ut. Kaffet klarade sig bättre..***
Nån tårta hade vi inte men hembakta muffins som vi skulle ha ljus på. Lika många som farfar fyller sa Amanda. Men så många har jag inte..host...sa farmor halvkvävd av skratt....det fick räcka med dom som fanns kvar...
Och vi sjöng både på svenska o Engelska så han blev riktigt firad**
Sen av bara farten så fortsatte dom att sjunga både julsånger och sånt dom övat in till avslutningarna som snart kommer.
Och så lite disco låtar. Amanda har ju varit på sitt första disco med fritids kompisarna. Och det är otroligt vad duktiga dom blir på att sjunga på engelska,och dansa....
Peppe och Bamse blev riktigt uppspelta och drog igång med busandet.....
Nehej, nu ska tvätten hängas ut på torkvindan. Det var ett tag sen för allt regnande,
Ses...♥

                Have a great friday

8 kommentarer :

syren sa...

Underbart födelsedagsfirande ni hade igår. Visst är det härligt med barnbarn. Ni träffar ju era oftare än vi för de tre bor i Malmö och en både arbetar o studera. Men i helgen träffar jag alla fyra för att fira Majas 7 årsdag fast hon fyller 22 maj.Härliga bilder!
Grattis till din man idag på födelsedagen! kram

Aurora sa...

Härliga familjebilder.
Just nu är också vädret gott. Min torkvinda har även den varit i bruk idag. Kram

yvonne sa...

Fina härliga bilder!! Kram!

gittan sa...

Vilken härlig dag så mysigt med barnbarnen och så söta dom är, jag kan tro att farfar blev glad av sån fin sång och lite campingliv är ju aldrig fel heller. Och Peppe kom igång han med men han kanske redan fått fika, ha ha, dom är ju för goa. Kramar till dig och gratta gubben på 27 års dagen.

yvonne sa...

Nu blir det bingen för mej. Nattikram och pööösssen!

Henrik Olsson sa...

Grattis till honom i efterskott! :)

yvonne sa...

Godmorgon! Har varit ute med töserna och ska nu äta gröt! Ha en bra dag! Morgonkram !

Majken sa...

härligt att bli så ordentligt firad :-)
mysigt att få pyssla om barnbarnen :-)

ha en fin lördag!
kram