Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 29 juni 2014

DRÖMRESA OCH JORDGUBBSKRÄM

Drömresan, ja den gör ju dottern och hennes sambo just nu, hon har bara positivt att säga om allt det vackra och storslagna dom ser i Norge. Idag åkte dom färja över en fjord och utsikten var oändligt vacker sa hon..nu börjar resan tillbaka till stugan.
Jag var hem till dom och plockade av jordgubbar som blir förstörda annars. En del frös jag ner, och så åt vi såklart med glass. Jordgubbskräm blev det också, jag älskar lite ljummen nykokt kräm. Gärna att bryta ner lite tunnbröd i också..**
Haa de...♥

10 kommentarer :

Rigmor sa...

Ja, jag förstår att det är en drömresa!! Skulle gärna göra en också...men än så länge känns det lite för långt med husbil att ge sig upp i nordligaste Norge. Så resan till Jordgubbslandet (nu var jag väl lite rolig iallafall...?!) känns mer lagom! Vilken lycka att du får skörda, och sen nykokt kräm på det! Ibland brukar jag blanda jordgubbar och rabarber, men då knorrar mannen i huset...
Sen var det en underbar bild i förra inlägget på barnbarnen!! De ser så stolta ut över sin lillebror.
Men du...en liten alpacka i trädgården...gräsklippare...??
Kram kram

Decdia sa...

Åh vad häftigt! En dag skulle jag vilja åka på en sån med, men det är så mycket som jag skulle vilja göra och se...

gittan sa...

Vad härligt dom har det och nyplockade jordgubbar, mums. Tack för "tian" kramar.

yvonne sa...

Gottegris :-)Bra att du kunde ta vara på gubbarna...........Dessa stora gubbar var söta... Nu ska jag kämpa mej igenom filmen .Somnar jag så vet du var fjärrkontrollen ska ligga! Nattikram och pööösss

yvonne sa...

Godmorgon! Jag somnade först! Ha en bra dag! Morgonkram!

TantGlad sa...

Det är värkligen fint i Norge. Men oj sååååå gott med jordgubbar och kräm. Jag tar hälften grädde och hälften mjölk ja hihi.
Ha en sköööön måndag nu!
Kramkram

Fenixmonas sa...

Norge är sagolikt vackert med alla sina fjordar!
Jordgubbssäsongen har varit hur lång som helst detta år, med start i slutet av maj och pågår fortfarande...helt otroligt! kramiz

Anonym sa...

Har bara varit upp i Geirangerfjorden (1951); önskar jag hade sett mer. Det är nåt så oerhört stort, att den inte går att beskriva, och bilder, hur bra dom än är, gör inte rättvisa åt sceneriet.

Ruth i Virginia

Anonym sa...

Decdia

Du är så ung, du har tid att se
en hel massa - dvs om du inte reser bara till Torrevieja på dina semestrar :)

Ruth i Virginia

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det är ju så fint i Norge.

Vilken go kräm. Ska nog ta och göra det nån dag. Tack för tipset!