Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 15 juni 2014

LIVSFARLIGT MED EN SPINDEL I BEHÅN**

Jag är som sagt livrädd för spindlar, värsta spindelfobin kan man lugnt säga. Därför blev min reaktion tämligen livad på förmiddagen.
Vi hade varit med hundarna till Rynningeviken och knatat runt i det fina vädret och var på väg hem med bilen och två trötta hundar bak i burarna.
Då påpekar LG helt lugnt att det kröp nånting på min axel. VAAAA, men herregud ta bort det då kvider jag, och vad är det för något? " En spindel" säger han, och samtidigt känner jag att det kryper ner innanför blusen, och då är det kört.
Jag tvärnitar bilen och rusar ut på vägen, och som tur är så är det en liten grusväg så farten var inte hög och inte mycket bilar heller.
Det kröp fortfarande och nu kändes det innanför behån, så jag sliter upp blusen och skakar,och drar och rycker i behån. Den stackars spindeln måste ha varit skräckslagen den med. Men den försvann i alla fall.
Hundarna tittade förvånat på matte, och LG, ja han bara suckade....

15 kommentarer :

moi sa...

Jag hade förmodligen gjort detsamma!
Jag har nog inte just spindelfobi men hatar när det kryper nåt (som jag inte vet vad det är) på mig.
Egentligen borde LG få en lite knuff för att inte hjälpte dig ur nöden.....
Kram

moi sa...

Jag hade förmodligen gjort detsamma!
Jag har nog inte just spindelfobi men hatar när det kryper nåt (som jag inte vet vad det är) på mig.
Egentligen borde LG få en lite knuff för att inte hjälpte dig ur nöden.....
Kram

moi sa...

Och för att vara säker på att budskapet ska gå hem skickar jag en dubbel upplaga :)

yvonne sa...

Måste ha sett komiskt ut!
:- D.....Vilken tur att det inte kom någon!......Jag avger rapport om fröna! kram!

Dehäreja sa...

Din arma stackare! Jag förstår din panik och känner verkligen med dig! Hjärnan bara låser sig och man har ingen kontroll alls över sin reaktion, eller hur?!! För mig är det visserligen inte spindlar det gäller, utan en enorm fågelfobi!
Tur att ingen olycka hände, med tanke på att du körde bilen..

KRAM!

Gittan sa...

Fy jag förstår dig och din reaktion jag har inte spindel fobi men för möss, och jag skulle springa flera mil om jag får se en även att jag vet att dom varken äter upp mig eller biter mig.
Tur att det gick bra och han gav sig iväg från dig.
Kramar.

Decdia sa...

Även om jag inte har nåt emot spindlar så ogillar jag överraskningar.... De får allt hålla sig till sitt eget bo!

Rigmor sa...

Hjälp...jag skulle ha dött...!! Ungefär som när jag fick en tvestjärt innanför bh:n...guuud vad jag skrek! Fast jag är djurvän också, för idag räddade jag en stor spindel, fick upp den på en tidning och bar sen ut den. Eller ska väl erkänna...jag vågade inte slå ihjäl den!!
Tidig kväll här...så...go´natt vännen!!
Kram kram

yvonne sa...

Dags för mej att krypa ner i bingen. Nattikram och pööösss!

Henrik Olsson sa...

Hatar spindlar!!!

yvonne sa...

Godmorgon! 23,3 i solen. Jag såg också Bloopers Ha en bra dag vännen! Kram!

yvonne sa...

Oftast är det så, att när man jobbar så skjuter man det man ska göra framför sig Och tänker jag tar det på semestern. ... Kram!

Ama de casa sa...

Haha! Det måste ha varit en syn... (Sorry att jag skrattar... ;-) )

Det kanske inte är så dumt med vinter i alla fall? Inga spindlar och inga getingar...
:-)

Majken sa...

Hahaha frust skratt... Vilken syn.. Kunde verkligen LG hålla sig för skratt?

Kram

marilyn sa...

Alltså Mita, du är inte ensam. Jag HATAR spindlar och getingar. Jag sätter mig alltid längst ut mot kanten om det är dukat utomhus, för det är alltid mig dom vill åt de där getingarna. Och då kan jag snabbt som blixten försvinna. Fäkta med armarna är jag också duktig på trots att jag vet att det är just det som man INTE ska göra. Äckliga spindlar kan du läsa om i mina inlägg om du kikar in hos mig.
Kramiz