Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 13 juli 2014

EN VÄLBEHÖVLIG PAUS

Ja så har det känts i dag när det varit lite mindre värmegrader men ändå skönt så man har kunnat andas och orkat göra saker utan att pusta o stöna..***
Jag ställde upp tvärdrag genom huset förut så det kom in  ny fräsch luft efter regnskuren som kom vid lunchtid.
Så det känns helt ok med en paus från den tropiska värmen vi hade. En långpromenad med hundarna förut och dom hade energi kvar för lek o bus när vi kom hem...**

5 kommentarer :

yvonne sa...

Roligt att se att pågarna leker så bra tillsammans.....Jag har varit lite orolig för dej,tänkte att något hänt dej. Skönt att allt ät bra med dej.Idag har det regnat så vi körde till äldsta sonen och fikade .Nattikram och pööösss

yvonne sa...

Godmorgon!Jag vet vem Varg Veum,vi har inte den kanalen så jag missade att se honom Ha ne bra dag kram

Decdia sa...

Att det är svalare har jag inget emot, men det får gärna vara uppehåll. Igår regnade typ heeeela dagen här...

Anonym sa...

ja ibland kan det behövas en liten paus.

gittan sa...

Visst är det skönt med lite svalare väder, vi fick lite regn på oss och i kväll regnar det för fullt.
Så söt han är bamse.
Kramar.