Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 15 juli 2014

TURIST I SIN EGEN STAD

Det är inte så dumt att strosa runt i sin hemstad och titta med lite andra ögon  på det som man kanske annars bara går förbi i andra tankar.
Vårat vackra slott som ligger mitt i Svartån...

Svartån och Storbron med den vackra gamla NA borgen i bakgrunden
Wadköping med dom gamla husen som är flyttade dit för längesen..
Ute i Karlslund, bord och stolar gjorda för jättar,
Kossor på grönbete nere vid Rynningeviken.
Idag blåser det sköna vindar, och inget regn trots en del mörka moln emellanåt. 23 grader är väldigt lagom tycker jag och hundarna, då blir promenaderna behagliga...
Haaa de....♥

7 kommentarer :

yvonne sa...

Fina bilder från där du bor! ....Jag dricker!! Solen försvann för en stund sen så nu är det "bara" 23,5 + Kram!

gittan sa...

Vilken fin stad du bor i och det är kul att turista i sin egen stad, man blir lite hemmablind.
Vädret är precis lagom här med.
Kramar.

yvonne sa...

Det är en film på ettan. Får se om jag orkar hålla mej vaken,troligtvis så somnar jag . Nattikram och pööööss

Anonym sa...

Ja det är en fin stad varit där ett par gånger men inte riktigt kollat runt :)

yvonne sa...

Godmorgon !Jag tiiiade bara lite på filmen på ettan Den var sä räli. sen sov jag till Rocky lite då och då.Morgonkram!

Camilla sa...

Man är så hemmablind. Tänk så mycket vackert det finns i ens hemstad.
Men hur jag än letar så hittar jag inget slott i vår hemstad.
Tråkigt. För jag älskar slott.
Kram!

Gubben sa...

Visst är det konstigt att man reser men glömmer bort där man bor. Egentligen borde man ta en dag och turista på hemmaplan.