Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 20 juli 2014

GRATTIS TILL EN FEM-ÅRING*

I dag har det varit ett strålande fint sommarväder, nästan lite väl varmt, så skuggan var helt klart skönast.
På eftermiddagen var vi till Ida på fem-års kalas, det blev bad i  nya poolen och gott fika,och present öppning förstås.
Själva poolen är klar för badning och har varit väl använd under det varma vädret vi har. Det återstår lite "finlir" runt omkring.
Lille Alexander har precis fyllt en månad och växer så det syns....
Nästa sommar blir det kalas hela sommaren. Alexander i Juni Ida i Juli och Amanda i Augusti. Sommarbarn hela högen**

                       

6 kommentarer :

yvonne sa...

Kram till Ida! Så stor pågen har blivit! Jag lägger mej tidigt ikväll.Jag har legat hela dan därför att jag fick penicillin för mitt njurgrus Och penicillin gör att jag mår illa och kräks.Har ätit A-fil och det känns bättre ... nattikram och pööösss

gittan sa...

Vad härligt med sommarbarn och så fort det går med dom.
Skönt med pol, det kan behövas i denna värme.
Kramar.

yvonne sa...

godmorgon1 Jag mår fortfarande dålig ,så jag tar in akut till Lund idag! Morgonkram!

Decdia sa...

Så söta de är, hela gänget! En egen pool, jösses vad härligt... förstår deras glädje.

Ama de casa sa...

Grattis till fina Ida!

Vilken härlig pool! :-)

Anonym sa...

härligt med pool o den är säkert mycket använd dessa varma dagar