Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 12 oktober 2012

HÄSTKRAFTER

Jag kom på att jag skulle lägga ut en bild på travhästen som gubben har tillsammans med en kompis.
Bilden är tagen i somras...*
  Det är inte gubben som sitter i sulkyn, utan det är kompisen som tränar honom. Men tyvärr så har han dragits med en envis skada i ena benet. Så det har inte blivit några lopp på ett tag nu. Men dom hoppas på nån start om ett par veckor.
Idag blev vädret tvärt om mot vad dom sagt. Så molnen och regnskuren kom på eftermiddagen i stället.
Men innan dess så blev det lite äppel plockning av det som ramlat ner,och god hjälp av Peppe fick jag..*
                     
                                                                                      
                                                         
Är det inte fika snart matte??
Nej inget kaffe nu men väl en mugg med gott te, det måste jag ha varje kväll,annars fattas det nånting..*
Ses.....♥

19 kommentarer :

Anonym sa...

Kväller,,ja med tanke på vad jag läser i de kommentarer som du fått så anar jag,,men det kan ju vara käpprätt åt pipsvängen,,väntar och kollar i morgon..Haé Kramen.

Carina Sjölund sa...

Godnatt kramen till dig och söta vovs♥

Yvonne sa...

Vår första häst var en travhäst som inte tävlade mer.Hon gick och rida på.Jag fastnade framför TV Har sett Skavlan nu. Och ska bortsa tänderna dra särken över huvudet och krypa i säng.. Natti vännen Kram och pööss!

Maria sa...

Vilken fin häst hoppas på att den blir bra så den kan springa igen.
Jag köpte mig lite äpplen idag har tyvärr inget träd med goa frukter på. Imorgon får jag besök av Mira å Simon, skall bli så gott å få träffa dom igen, sedan skall jag passa Leo igen, så alla tre barnbarnen på samma dag, gott gott.
Ha en skön helg/kramizar

Äppelblom sa...

Fin häst, men allra finast är Peppe. Jag älskar alla dina bilder med honom som motiv.
Trevlig helg och kram!

Yvonne sa...

Ja ja jag får väl tro vad jag vill *L* ;D Du har kanske börjat läsa boken??? Kram!

Majken sa...

gillar varesig kaffe eller the... men vatten kolsyrat smaksatt går det åt här... Ikväll blev det oxå 2 glas vin :-)

Hoppas du får sova gott!
Kram

Annci sa...

Härliga bilder... Å Peppe är ju bara för söt ju ♥
Ha en härlig helg
♥☺♥KRAM♥☺♥

Siita sa...

God morgon. Vilken hemlighet kommer du med idag. Gubben mätte igår vid spisen, o det går in en som är 60 cm. Vet ej hur stor vår anonyme vän har men jag har ringt o talat in ett meddelande till henne. Får se om hon svarar idag. Fin häst, men finast är Peppe iaf. Kram

Aurora sa...

Morn. Du bjöd väl inte Peppe på te. Något gott i fickan till honom?
Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Fina vovven :)

Camilla sa...

Se där ja...det är den där hästen som ska springa in dina miljoner ;)
Hoppas att du får en underbar lördag.
Kram!

Gilla sa...

Det var en vacker häst. Om jag förstod dig rätt var det väl hästen som var skadad. Stackare!

Så sugen jag blev av dina vackra äpplen. Det var verkligen en fin bild.

Och "lilla" vovs ser lika fin ut som vanligt.

Kram/Gilla

Ama de casa sa...

Stiliga - både hund, häst och kusk :-)

Fina Frun sa...

Jag tycker också om att dricka te. Det kan jag dricka hur mycket som helst av! Kaffe dricker jag bara en kopp om dagen - med massor av värmd, skummad mjölk i.

Kul med en travhäst! Hoppas att skadan i benet blir bra.

Rigmor sa...

Stiligt ekipage!! Nu får vi hoppas att han kryar på sej så pengarna börjar strömma in...vet att det kostar en hel del att ha dom "stå"...
Idag är det lite surt, både ute och inne...hade tänkt mej en riktigt röjardag i trädgården med eldning av ris och annat bråte, korvgrillning med barnbarn, i solsken...av detta blev intet!! Inget solsken, ingen korv, jag ligger och surar i soffan...men mannen i huset, han eldar allt som bara går!! Alltid något...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Sanna sa...

Fina äpplen!

Skoj med häst men det ligger ju mycket jobb bakom också.
Har den sprungit in något?

Kramisar

Åse sa...

Hoppas travaren är redo för ett lopp snart då, springer kanske in stor kovan.spännande !! Ha en fin fin lördag ! Kramen

Herr Nilssons Fru sa...

Vad kul med en egen travare:) min gubbe hade travare förr, men nu har vi bara min gammelgumma o hon vill inte ha vagnar efter sig, men pulka har jag åkte efter henne:)

Hoppas den springer in lite pengar till Er,

Kramiz