Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 18 september 2014

EGENTLIGEN ÄR DET INGET JAG GILLAR

Det är ju väldigt fuktigt ute nu med dimman som ligger tät på morgnarna,och dom små pärlande dropparna lägger sig överallt så fint.
Jag har ju sett en del som fotat spindelnät som framträder så  vackert nu och lagt ut dom på bloggarna. Även jag har gjort det,

Men annars är spindlar inget som jag gillar precis, man kan faktiskt säga att jag har spindelfobi, fast näten kan jag gilla bara dom inte smetar in sig i ansiktet,burr...

Så njut av hösten, det gör jag..*

12 kommentarer :

Fenixmonas sa...

Jag har inget emot hösten som sådan, men att veta vad som kommer sen är inte kul! Kramiz

yvonne sa...

Godmorgon! Jag fick en massa spindelnät i ansiktet när jag var ute med hundarna nu på morgonen . Ha en bra dag! Morgonkram

Decdia sa...

Vilken vacker bild du fick till!
Vi har jätemycket spindlar här, är inte rädd för dem men de har en förkärlek till vår lägenhet... Ute ja, inne nej.

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Spindelnäst är vackert!

Anonym sa...

coolt det där med spindelnäten tänk att de kan vara så vackra

Rigmor sa...

Håller med...deras arbete kan jag beundra och gilla, men sen...Nu har jag väl kommit över lite av min spindelskräck, bor man i ett gammal hus så gör man, och där bor man inte ensam...men gillar dom, nej det gör jag inte!!
Ännu en vacker dag, även om det började lite segt i morse. Ska snart åka iväg till jobbet, och förmodligen är det kolsvart när jag vänder hemåt...Men önskar dej en riktigt skön helg med mycket sol!!
Kram kram

Gittan sa...

Spindelnät är fint men inte i ansiktet som du säger.
Hösten är härlig, här är det varmt och soligt på dagarna men väldigt dimmigt på morron.
Kramar vännen.

yvonne sa...

Har sett idol och försöker se filmen på sexan men har somnat till ett par gånger SÅ nu nattar jag mej. Nattakram och pööösssss

Camilla sa...

Jag gillar inte heller spindlar. men tusan vad fint nät dom kan göra.
Kram!

yvonne sa...

Godmorgon! Tack vännen att du smyger så bra när du nattar mej Jag sov så gott när du kom så jag hörde dej inte! Ha en bra lördag! Morgonkram!

yvonne sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig.Ola.Cassandra är sjuka och Mia kom hem från jobbet på FM Så jag fixade lite mat till dom .Oliwer är borta på ett jobb.Jag fick ju också se till att arbetaren som är här fick lite mat i magen. Men nu har lugnet lägrat sig på stampvägen 7 .. Kram!

znogge sa...

Väldigt vackert fångat i alla fall! Jag får nog gå ut på jakt efter lite höstbilder...

Ha en fin lördag!