Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 12 september 2014

ELD DOPET..

Nåja, inte så farligt som det låter. Men senare i eftermiddag kommer Amanda o Ida med lillbrorsan, och då ska han klara sig utan mamma ända till sent ikväll.
Men jag får ju hjälp av två duktiga storasystrar, och dom ska sova kvar sen. Men lillebror blir hämtad av mamma. Hon ska ut på galej med jobbet, men eftersom hon ammar så blir det lugnt på starkdrycks fronten.
Pappa jobbar extra och kör natt ner till Göteborg.  Fredagsmyset är noga, så jag har inhandlat diverse gott som vi ska mumsa på. Lille Alexander får nöja sig med ersättningen tills han blir tankad av mamma senare.
Haa de...♥

13 kommentarer :

znogge sa...

Åh, vilket härligt gäng! Det går säkert hur bra som helst :-)

moi sa...

Oh, vad det låter härligt!
Tjejkväll, fredagsmys och föräldrafritt!
Kram

Decdia sa...

Hihi, jag tror att ni kommer att ha det hur trevligt som helst!

Veiken sa...

En härlig trio! Tänk att du har det så bra att storasystarna sover över. Lycka! Kramar

Veiken sa...

Tack för din röst! Kram

yvonne sa...

Det klarar du av galant!!...Dom är så goa var ahundar. Sov gott vännen Nattikram och Pöösssen!

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att ni haft en trevlig kväll :)

Anne-christine sa...

Klart det är noga med fredagsmys.
Härligt gäng där på bilden och hoppas ni har haft en trevlig mysig kväll.
Kram från mig!

Camilla sa...

Ååå vilka godingar!
Kram!

Anonym sa...

Det där såg mysigt ut, tror att det kommer gå lysande och att alla barn blir nöjda. Har själv inga småttingar än att få rå om sådär på barnbarnsvis utan betraktar bara på avstånd.
Njut
/ Lena

www.mortuta.bloggplatsen.se

yvonne sa...

Godförmiddag!Det tar på krafterna att vara trebarnsfarmor en hel dag.Men du klarade det med glans. Kram!

Anonym sa...

det kommernog gå bra :)

gittan sa...

Hoppas det har gått bra, och så fina barnbarn du har. Fredagsmys är viktiga saker och härligt med nattbesök. Visst är det bra att kunna finnas till hands när dom behöver det.
Ha en skön helg. Kramar.