Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 2 september 2014

INGA FRUKTFLUGOR KNAPPT?

Jag tänkte på det i går när jag skalade äpplena till pajen att det brukar ju flyga runt en drös med envisa fruktflugor den här tiden på hösten. Bara några enstaka har jag sett än och det gör absolut ingenting om dom håller sig borta.
Annars finns det ju knep att ta till.  Vinäger i en kopp eller liten skål  och droppa i lite diskmedel för ytspänningen, så lockas fruktflugorna dit och drunknar. Det funkar bra.
Bild lånad från nätet,
Nu ska vi ta en tur till skogen hundarna och jag och träffa lite hundkompisar, solen kommer fram mer och mer och det blir en fin dag...**

12 kommentarer :

moi sa...

Man kan också sticka en tändsticka (med svavel) i krukan så slipper man amåflugor på växterna.
Ha en bra dag i solskenet!
Kram

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag har inte haft så mycket heller - tack och lov!

Anonym sa...

oj diskmedlet hade jag glömt

yvonne sa...

Fina gossar du har!!!..........Min mage mår bra av grönsaker.Rivna morötter brukar vara bra för dåliga magar! Kram!

Decdia sa...

Nu har vi inte så många, men för några veckor sedan hade vi. Jobbiga jäklar!

yvonne sa...

Har inte gjort många knop idag ,men är ändå trött. Så nu dyker jag ner i bingen.. Nattikram och pööösss

Majken sa...

Den flugfällan funkar bra :-)
Hoppas ni fick en mysig dag su o hundarna :-)
Kram ❤️

Fenixmonas sa...

Jag har också märkt detta, så gott att slippa de små envisa flugorna. kramiz

Ama de casa sa...

Du är allt bra mordisk du... ;-)

Vilken härlig bild!
(Ja, den andra, alltså :-D )

Anonym sa...

Mors,Ja korv funkar nästan alltid,ganska snabbt går det oxå..
Verkar som det ska bli finväder i dag..Blir vär en tur in till Gevalia på Fm,behöver handla lite kaffe..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon! Mysig att du var på Tjejträff! Jag vaknade i natt av att TV var på! Så det var bara att släcka och somna om! Ha en bra onsdag .Morgonkram!

Paulahelenas sa...

Här har vi inte sett fruktflugor ännu.Bra tips detdär :) Har testat förra året!
Här är det mulet väder idag o förkyld är jag också...!
Ha en bra onsdag!

Kram