Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 29 maj 2013

DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅT GOTT**

Äntligen har min Magnolia buske börjat slå ut, ett par veckor senare än vanligt. Jag trodde nästan den hade kolavippen efter vintern...*

Men mycket har ju varit senare i år,
Nu blir det ut med hundarna innan regnet kommer, ja det har utlovats en hel del regnskurar och ev,med åska på eftermiddagen. Ett besök på Maxi också antar jag..*L*..
Haa de....♥

22 kommentarer :

Browneyedgirl sa...

Här regnar det och regnar =)
Magnolia är så vakra och ståtliga, mamma och pappa har det hemma med och jag tittar till den varje gång jag är där <3 Kram vännen

Fina Frun sa...

Åh vackra Magnolia, älskar de blommorna!

Rigmor sa...

Men åhhh...den är ju bara för vacker!! Och jag har totalt missat alla Magnolia i Stadsparken också i år. Får hoppas att Visby bjuder på lite försenade blomningar nästa vecka...för nu packas här för fullt, eller förbereds i alla fall. Även om man har husbil och har med sej det mesta, men vet ju aldrig vad det blir för väder...och jag garderar mej ordentligt, som alla kvinns...*fniss*!! Så om du inte hör av mej på en tid så vet du...vår enda semestervecka tillsammans, mannen och jag, den ska avnjutas på Gotland!! Med hund...har bokat djursalong på båten över...det ska bli en upplevelse...*skratt*, och säkert för medpassagerarna också!!
Och nu blev det fästingmedel, efter mycken vånda...efter att ha hittat en rackare i min säng så...svåra att se på Zambo, tycker jag kammar och borstar efter varje promenad, men...sen bor vi ju i en sån terräng så att det är ganska gott om dom. Men ett lätt väl var det då inte.
Ha det nu gott vännen, lite extra nospussar till dina fyrbenta!!
Kram kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Fantastiska blommor! Förstår att du väntat på att den ska slå ut:)

Carina Sjölund sa...

Här är det sol så långt ögat når, och lite till :)
Dessa blommor är så vackra♥

Ha en fin dag!
Kramen vännen♥

Yvonne ♥ sa...

Bra att din magnolia klarade vintern.Tack för grattis.Vi har verkligen speciell personkemi!Saglade du på tangentbordet när du såg pecanwienerbröden??Kram!

Camilla sa...

Javisst är det härligt när det börjar blomma och grönska! Det är en vacker tid vi har nu!

Ama de casa sa...

Så vackert den blommar! Tur att den inte hade kolavippat :-)

Siita sa...

Hejsan. Mulet hela dagen men än inget regn. Jag har aldrig sett en Magnolia i verkligheten. Får nog köpa mej en, men den tar väl gubben död på om jag inte sätter den på rätt ställe. Kram

Nett sa...

Så vackert och fint att den klarade sig, härligt att ha en alldeles egen magnolia i trädgården :) Kram

Lisbeth sa...

Uttrycket den som väntar på något gott väntar aldrig för länge stämmer ju jättebra för dig. Skrattar när jag ser Bamses oskyldiga min. Valpar är som småbarn kan man ko0nstatera
Ha ett fint slut på veckan
Kram

Anonym sa...

Hej du,Du ser Magnolian tål mer än du tror,mycket vacker blomma..Ja jag grattade Skåningen tidigt i morse..
Det regnade lite i morse,sen har det varit ömsom sol och mulet..Haé Kram.

moi sa...

Jag hörde att våren/sommaren var två veckor försenad. Blommor, flyttfåglar allt.
MEN både syrenerna och liljekonvaljerna har kommit ikapp här hos mig.
Lite lustigt att de "krockade" med både tulpaner och påsk-pingstliljor.
Kram

Mallan sa...

Ja, titta så fint den kommer :-)

Yvonne ♥ sa...

Jag sår Anna Travis utan dajmstrut!! Natti vännen.Kram och pööss!

Susanne P sa...

En sån har jag nog aldrig sett i verkligheten, en Magnolia.
Men den är så fin!

Kram

Majken sa...

Vad vacker den är magnolian :-)

Hoppas du har haft en bra dag & att åskan uteblev..

Kram

Diana sa...

Oh vad skönt att skönheten klarade sig!
Jag trodde att min hortensia tackat för sig efter vintern, men nej... den kommer för fullt!

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! Det har lovats fint väder här men det ser dåligt ut!! Ha det så bra Kram!

Camilla sa...

Jag trodde att allt skulle blomma senare i år. Men efter vårt vackra väder som vi har haft i två veckor nu, så har vi tagit igen den förlorade tiden .
Så nu blommar det blommor samma tid som i fjol :)
Kram!

Rantamor sa...

Vilken buske som blommar utan ett löv omkring sig !!!
Visst är det den som doftar så härligt ??

Tjingelingen från Rantamor.

ansepanse sa...

då måste jag göra en ny koll, jag tror/trodde i allafall att min dött efter den här vintern
de är ju så otroligt vackra
kramar vännen