Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 23 augusti 2014

RENSA SKRÄPLÅDOR

Idag har LG snyggat till några buskar med häcksaxen i trädgården. Jag hade tänkt vara lite duktig och rensa i två skräplådor som vi har. Jag slår vad om att vi är många som har såna lådor där det bara slängs ner saker som är bra att ha.
Från början är dom propra och snygga innan det börjar svämma över i dom. Men det lustiga är, att man vet precis vad som finns där om man letar efter något..**
Fast när jag öppnade den ena lådan så kände jag att nää....och sen drog jag ut den andra, och samma sak där. Lusten att vara duktig och rensa försvann?? Konstigt...**

Istället gjorde jag det som är roligare. Först en prommis med hundarna, och sen hem till sonen Stefan och Martin, vi lekte och lekte, sen fikade vi....mycket roligare än att rensa skräplådor..*

11 kommentarer :

Aurora sa...

Jodå. Vi har en sån låda också. Rensades av gubben i somras. Men tyvärr flyttade han bekymret ut i garaget där en annan låda tog i bruk. Dags att rensa den. Kram

Ama de casa sa...

Såna där lådor har jag... några stycken. Anders brukar kalla dom för "Ama's arkiv"... Haha!
:-)

yvonne sa...

Bra val du gjorde .Lådorna kan du göra till vintern...Jag har sovit dåligt! Så jag tog en liten middagsslummer. Boken är rolig att läsa Man känner igen sig! Kram!

Gittan sa...

Såna lådor har vi nog lite till mans, jag har ett par som jag också tittar på ibland. Men som du säger man vet vad man har där.
Bra val du gjorde, roligare att leka och fika med söta Martin.
Ha en fin kväll. Kramar.

Decdia sa...

Vi har en sån låda i hallen, där finns typ allt... Rensar den då och då men saker har liksom en förmåga att hamna där när vi inte vet vart vi ska göra av dem.

Herr Nilssons Fru sa...

Ja de där skräplådorna finns nog i vartenda hem :) de e odrägliga men de e inte lönt att städa dom för de är snart lika dana igen:)

mycket roliga att leka med de små. De har jag oxå gjort idag.
Kramiz

yvonne sa...

Jag går och lägger mej nu Sov dåligt föra natten och så vill jag läsa lite i den nya boken! Nattikram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Där slog du huvudet på spiken! Tror också att de flesta har sådana lådor, så även vi. Letar vi efter något så är det stående svaret: Titta i andra lådan! Kramiz

yvonne sa...

Godmorgon!Tack för nattningen.När du hade lyft bort boken sov jag bättre!Ha en bra söndag! Morgonkram!

Nett sa...

Skräplådar ja, de tycker jag rensar stup i kvarten ;) Kram

moi sa...

Nä, en sån låda har jag inte!!!
Eller nja, jo, kanske jag har.
Men jag har betydligt fler än en och inte vet jag vad det finns i dem och knappt var de är... :)
Kram