Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 1 februari 2013

ATT GÖRA BORT SIG

Jag tror jag har gjort det förr och det kommer att hända igen. Att ta fel på bil.  Jag var till Maxi och handlade det sista till i morgon och sen när jag kom ut och gick till bilen så tryckte jag på nyckeln för att larma av och låsa upp. Inget händer?? Och jag provar igen, samma sak. Jag går runt bilen och drar i dörrhandtagen, man är ju lite dum och tror att det ska funka. Då råkar jag titta på registreringskylten, men va f-n det är ju inte min bil jag går och rycker i, den står bredvid på andra sidan ser jag då. Lite förstulet kikar jag mig omkring för att se om nån har sett mig,hehe.....men det är lugnt.
Nu är ju i stort sett alla bilar så smutsiga att färgen inte syns riktigt, inte konstigt att ta fel då när det står två volvo bilar bredvid varandra med nästan samma färg under smutsen..*
Nu dags för en hundprommis, sen ska jag förbereda lite av maten till i morgon..
Haa de....♥

Inte min bil ...*L*...men den skulle vara lätt att hitta på en stor parkering**

16 kommentarer :

Siita sa...

Haha, sådant pratade vi om på juntan igår. Du är inte ensam. Ha en trevlig lördag med alla. Kramar

Hörni sa...

Som sagt, du är inte ensam, haha. Jag har varit nära att sätta mig i fel bil flera gånger. :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, det är sånt som händer. Man borde ha en stammisparkeringsruta :)
Kram.

moi sa...

Jag är inte helt säker men tror inte jag har gjort som du. Men jag har varit nära att hoppa in i fel bil när jag skulle bli upphämtad. En blå bil är en blå bil oavsett märke!!
Och sen har det hänt flera gånger att jag har glömt var jag ställde bilen på jätteparkeringen.
Man borde ha en sån bil som på bilden...
Kram

Semester & Mat sa...

Haha, sådant som händer.
Sa senast igår hemma här att det borde vara dags att tvätta bilen, helt otrligt va skitig den blir snabbt. Man vågar ju snart inte gå förbi den, ens med en mörk jacka...

Ha en fin kväll!

Yvonne ♥ sa...

Tur att det inte satt någon i bilen,vilket det gjorde för en av våra vänner ,och hon trodde det var hennes man så när hon satte sig ,så la hon av en riktig brakare.............Så rätt du har...man ska sätta in pappern med en gång så att man inte får sån röra som jag har... Kram!

Carina Sjölund sa...

Hahaha, du är bara för rolig vännen :)
Men vilken tur att det inte satt någon i bilen. Om det skulle ha varit så, skulle hon/han bara ha skrattat åt det hela :)
Kramen♥

moi sa...

Ska bli roligt att få se vad det blev att äta och få en rapport från födelsedagsfesten.
Ha det jättekul!
Kram

ansepanse sa...

hahaha - visst känner man sig dum då? men du det är inte så farligt :) du gjorde ju inte som den där 80-åriga damen som klev in i fel bil och åkte hem med den
kramar

Anonym sa...

Hej igen!
Du, något liknande har jag varit med om också.
Värst är att gå på en stor parkering och INTE hitta sin bli. Man känner sig superdum o tror att alla ser vad man har för problem. Men ett tips är att låsa upp med nyckel o se eller hör vilken bil som låses upp!! Haha!
Men vi är inte värst, läste om en 80 årig kvinna som körde hem fel bil o tog in en sportbag som fanns i bilen. Dottern kom o upptäckte misstaget.
Dit vill vi inte komma eller hur??

Kram från
"spis-Maggan"

Yvonne ♥ sa...

Nu har jag gjort en "Mita" Somnat vid TV .Nu ska jag ta nattasärken på mej. Nattikram och PÖÖSS!

Fenixmonas sa...

Inte lätt att se under skiten, jag ser nere i vårt garage att alla bilar ser likadana ut...
Nu tar jag semester åter den 17 februari! Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Tack för att du är så lätt på foten,jaja jag menar naturligtvis att du smyger så tyst och nattar mej.Ha en bra dag! Morgonkram!

Åse sa...

Fniss ja som det kan bli, tur det inte satt nån i bilen och undrade vad du hade för dig. Kram kram

Annette sa...

Haha,sånt har jag också råkat ut för.Men då var det inte ens lika bil.Gubben satt i våran bil och undrade vad jag sysslade med.Jag passerade bara och skulle just öppna bilen när jag såg att det inte fanns nån i den.Vi fick oss ett gott skratt i alla fall.Visst är det gott med dessa ändar på kakorna.Sen ska man inte tala om degen.Den älskar jag att äta.Då förstår jag att du åt lite mat.Ha en skön lördag.Kram vännen

Rigmor sa...

Trodde först att du lackerat om...!! Skulle också behöva det...hur många har inte en grå Toyota...?? Och det har hänt, för mååånga år sen, att jag med milt våld försökt ta mej in i en bil, som inte var min...fick t.o.m. in nyckeln i låset, men knappt ur den...på den tiden man hade "vanliga" lås...
Här är det en urtrist lördag, sur ända in i själen. Nu är det värst i rumpantrakten, har svårt för att sätta mej och böja mej, annars går det rätt bra. Hur tråkigt som helst att gå här, törs inte gå ut på promenad ifall jag gör en ny piruett, och ingen lust att göra något inomhus heller. du ser...hur grinig jag är...*skrattar*!!
Kram kram