Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 7 februari 2013

SEPÅFAN PILLER**

Det skulle jag behöva, segt som sirap känns det. Ingen energi att göra nånting förutom det nödvändigaste.
Men Bamse har energi så det räcker, tänk om man vore lika pigg och alert. Han är snabb som blixten säger Amanda,för han hinner vara överallt på en gång**
Ute studsar han iväg så glatt på sina små ben,och plöjer i snön så han blir som en liten snögubbe. Idag är det minusgrader och snön fastnar inte så lätt i pälsen, och det är ju skönt...
Inga "pingisbollar" som hänger i pälsen,men ett snöigt nylle gör inget**
Men Peppe gillar inte när snön blåser in i ansiktet, han är sur som synes** och jag håller med honom, bättre gå in och ta lite fika..*
Haa de....♥


10 kommentarer :

Siita sa...

Hejsan. Nyss fikat här oxå. Var uppehåll en stund på morgonen, men den lycka som varar. Nu har det snöat sen 10 snåret här. Vi har nu -4 grader. Ska till juntan senare ikväll. Kram

Nett sa...

Bamses energi skull man ha :) Här är det slött med, mycket jobb har dte blivit men jag får lång ledighet / semester att ta igen mig på nu. Kram

Aurora sa...

Har det snöat hos er? Här har det inget kommit;) Skämt åsido så har det vrökt ner hela dagen. Vill inte ha mer. Kram

Diana sa...

Jag hade ingen aning om det under min tid som cockerägare men på senare tid har jag läst att folk har spreybalsam i pälsen så fastnar inte snön. Ett tips kanske?

Anonym sa...

Hej du,Det gick bra att köra ner till Uppsala,det slutade snöa efter 5-6 mil,tempot var ganska lugnt på vägen.Att Bamse tycker om att busa i snön,,Peppe är lite klokare som tar det lite lugnare..Haé Kram.

moi sa...

Ja, tänk om man hade lite (dvs mycket) mer energi. Jag är så orkeslös, en liten tröst är att jag hör många som är detsamma.
Man skulle vara en pigg liten Bamse som skuttade fram.
Peppe skulle kanske behöva en mössa så att han kunde njuta lika mycket av utevistelsen
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, jag ska försöka skicka över lite av min energi till dig!
Söta de är, dels snögubben Bamse, dels surisen Peppe :)
Kram.

Rantamor sa...

Skulle nog ha gjort som Peppe jag med, surat ihop och gått in i värmen...

Tjingelingen från Rantamor.

Rigmor sa...

Vilka karaktärer de är dina godingar!! Man kan verkligen läsa av dom...Å nu behöver man inte heta Peppe för att tycka det här vädret är pissigt...minst sagt!! Guuud så trött jag är på det!! Men i morgon...då ska jag i alla fall åka till uppfödaren, alltid något att se fram emot!! Men först ska jag se Antikrundan nu ikväll...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

fianathome sa...

ÅÅÅh sötnosar!
Minen på Peppe missar man ju INTE! fniss :))
Ser gott ut med fikan.Mums!
kramelikram
Fia