Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 21 februari 2013

NJUTA I SOLEN

Idag har det varit skönt trots minusgrader. Solen värmer en del nu, det kände jag på förmiddagen när jag stod i vindskyddet medan hundarna letade godis. Att vända upp sitt vinterbleka ansikte mot en värmande sol och samtidigt höra fåglarnas glädjekvitter det är härligt...**
På eftermiddagen åkte vi till Munkatorp så hundarna kunde springa lösa ordentligt..och det är uppskattat kan jag säga...*



Idag fastnade det inte så mycket snö på Bamse,ingenting knappt
Här står Peppe och spanar....
Nånting har han fått syn på.......
Full fart i snön hej och hå....
För ovanlighetens skull så är det Bamse som hoppat upp på stenen först. Peppe har fortfarande lite koll på vad det nu var för nånting?....

Ja Bamse sitter och funderar, vad är det "brossan" spanar så på??

                                                                                  
                                     

11 kommentarer :

Siita sa...

Ja du dom kan fundera på vad händer nu. Jag har varit på resande fot hela dngen. Kram

Majken sa...

Vilka ljuliga bilder :-)
& vilket härligt väder ni haft idag... Här var det grått halva dagen & sprack upp vid tre tiden :-) Man längtar verkligen efter solen nu :-)

Kram

Susanne P sa...

Sån väder hade vi i går: några minusgrader och en värmande sol.
Men i dag på min lediga dag var det snålblåst som varken jag eller hundarna gillar...

Härligt att få springa lös! Det är LIVET!

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Såna härliga bilder. Det är så mysigt när fåglarna börjar kvittra igen efter en hel lång vinter :)
Kram.

Anonym sa...

Vilka härliga bilder

HA en bra helg

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Härliga bilder Den där Peppe har spanat in något är fantastisk!!!! Bra att du tog av chokladen och åt mackan.Ha nu en bra fredag! Morgonkram!

fianathome sa...

Söta pussiga smånosar!!
Ha en skön fredag <3
kramelikram
Fia

moi sa...

Vilka fina hundbilder du bjuder på!
Peppe ser verkligen hyperkoncentrerad ut medan Bamse mest ser utmmattad och busig ut.
Kram

Hörni sa...

Underbart! Vi hade likadant väder igår och var och sprang i snön på åkern. Lite lagom, man blir snabbt trött av att vara sjuk och äta antibiotika.

Åse sa...

Så underbara bilder på dina raringar ! Ha en fin fredag. Kram kram

Annette sa...

Det var typiskt denna dag.Att det blev sol,jag var in till Örebro för att röntga brösten.Hade viljat stanna hemma.Men det blev ju lite shopping också.Det kommer säkert mer sol fram över. Härliga bilder pågrabbarna.Kram