Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 13 februari 2013

VÄRLDENS LÄNGSTA KYSS

Rekord är till för att slås sägs det,


 ett av de många försöken världen över att hamna i en viss rekordbok har nu nio par i Thailand låtit läpparna mötas för att förenas i världens längsta kyss.
Deltagarna har målet att kyssas längre än 50 timmar, 25 minuter och en sekund för att slå det tidigare rekordet. I reglerna som någon hittat på ingår att paren måste stå upp och inte får gå på toaletten de första sex timmarna.
Två par i 70-årsåldern gav upp redan efter en timme, men arrangörerna hoppades på tisdagen att åtminstone ett par skulle klara av utmaningen och slå rekordet som sattes av två män i fjol.

Det där skulle jag aldrig klara av,det är ju värre en den värsta idrotts prestation,

                         
             
                                       

9 kommentarer :

Siita sa...

Hej. Nä inte skulle jag kunna stå o kyssas så länge. Idag var jag till COOP o handla mera garn, men nu är det snart slut i affären. Många hyllor var tomma. Kram

ansepanse sa...

hahaha - ska bli spännande att se om någon klarar av det
kramar

Carina Sjölund sa...

Hahaha, man kanske skulle ta och prova *L*
Men jag tror jag överlåter det till ungdomarna :)
Här har det snöat till och från idag. Temperaturen är på nollan.
Underbart promenadväder♥
Kramen fina♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Hade jag aldrig någonsin klarat av, vilket galet rekordförsök.
Kram.

Anonym sa...

Hej,låter som en tävling i Dårarnas Paradis...
I dag har det varit en fin dag,ingen snö har fallit,,men dom har fullt sjå med att få bort den snö som kommit,hu såna plogvallar här är...
Ja jag oxå gillar den kombon sötsur,kyckling och ris..Haé Kram.

moi sa...

Jag ser framför mig ett gäng uttråkade människor med munsår och blöjor. Inte så romantiskt precis.
Kram

Diana sa...

Varför är den stora frågan... Men det var ju himla coolt att det är två karlar som har rekordet! Haha!

Yvonne :-) sa...

Såna tokigheter de hittar på Där kan ju inte vara någon känsla i de kyssarna!!Hmmmmm... det verkar som om de flesta sjukhusen i Sveriges avlånga land har glömt att göra parkeringsplatser...Kram!

Maria sa...

Uha så hemskt att vara fast i en kyss så länge. Du är inte ensam om att smaska gott till kaffet men mina promenader går i sakta mak för Kajsa e inte så rapp i benen längre, kalorierna försvinner väl inte så fort då. Jag har två orkidéer som bara står där inte en blomma i sikte.
Önskar dig en skön Alla Hjärtans Dag
kramizar