Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 15 november 2012

BAJSKAFFE

Trodde det var ett skämt när dom pratade om bajskaffe på radion i går, men tydligen så finns det,
                                        
Världens dyraste kaffe är det indonesiska Kopi Luwak-kaffet. Det är gjort på bönor som färdats genom matsmältningssystemet hos det lilla djuret palmmården. Palmmården bryter ner bitterheten i bönorna vilket gör att kaffet får en mycket speciell smak. Kopi Luwak-kaffet kostar över 6000kr kilot vilket gör att en kopp bryggkaffe kostar 45kr att tillverka.

                                                
Nåja, jag håller mig till det "vanliga kaffet, det duger så bra till mig. Får jag bara min latte vid elvatiden så är jag nöjd. Resten av dan sörplar jag i mig vanligt kaffe.
Underbart fint väder har vi haft i dag,blå himmel och solsken. Graderna har legat straxt över tio,känns nästan som Marsväder. Inte så mycket advents känslor i dag precis..*L*..
Men lite senare på eftermiddagen när golven var rena och fina efter dammsugning och avtorkning så blev det myspys med fika och tända ljus..*
Kura skymning är mysigt ändå, men fort går det,rätt som det är så har mörkret fallit...

Fortfarande lite ljus på himlen bakom Svampen tidigare,men nu är det rena mörkret.  Det är dags att ställa ut soptunnorna ser jag.
Peppe är ute och går med husse och Bamse ligger här och snusar...
Snart dags för hans mat, och jag ska grädda pannkisar,mums♥
Haa de....♥

15 kommentarer :

Aurora sa...

För mig är allt kaffe bajskaffe, Kram

Semester & Mat sa...

Nä, jag föredrar nog också vanligt kaffe...

Kram

Sussi sa...

SötBamse :)

Mysigt den här årstiden då man kan tända ljus igen. Försöker se det här blävädret från den ljusa sidan ;)

Tur man inte dricker kaffe, så man behöver inte ens fundera om man skulle vilja prova eller inte. Men det låter ju inget vidare..

Kramisar

Herr Nilssons Fru sa...

Oj oj så gott han sover Bamse:) han har inte hört dig säga pannkakor..hihi

visst är de mysigt med lite mys efter städning. jag brukar kosta på mig blommor jag, så fint på borden, finns de lijor blir jag extra glad.

Du 20 å¨r...de e allt värt att fira med dunder o brak...ligger jag i lä med 5 månader, men jag är helnöjd:)

Kramiz

Nett sa...

Hua det var hutlöst dyrt det där kaffet, nöjer mig nog med mitt med :) Kram

Siita sa...

Hej sitter o flummar ska vi sova lr ej. Nej kram o TVn får ta över, Kram

Majken sa...

Vad skönt med nystädat. Här har jag & maken & sonen tagit båda badrummen, dammsugit & svabbat golven :-)'Känns ba!

Kaffe tycker jag inte om alls... :-)

Ha en fin kväll!
Kram

pu's kaffe sa...

Hej!
Besök gärna min kaffe blogg där jag skriver om bönor, bryggningsmetoder och mycket mer! :)

Yvonne sa...

Örk!! Det kaffet får de behålla för sig själv..Nattikram och PÖÖSS!

Carina Sjölund sa...

Jag håller mig till Gevalia kok.
Bästa kaffet om ni frågar mig :)

Å så söt man kan va lille vovsen♥
Godnatt kramen vännen♥

Yvonne sa...

Godmorgon! Då är det bara du och Bamse som är vakna !!Ha en bra dag ! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Låter allt väldigt dyrt förståss! Fast här duger vanligt kaffe bra för jag behöver mycket av den varan! Tack snälla för att du röstade på min lille pojke!! Kramiz

Äppelblom sa...

Hmm, det kaffet skulle jag nog inte njuta av.
Svampen - bor du så nära den?
Vi var till Örebro i lördags och hälsade på yngsta dottern - hon jobbar ju där, så jag brukar kasta ett öga på Svampen när vi åker förbi.
Önskar dig en trevlig helg och kram!

Anonym sa...

Hej du,,Ja dom bönorna känner jag till att dom är dyra kan man förstå dels för att tillgången är begränsad och det krävs en hel del hantering,men det smakar inte så särskilt gott..
Bamse ser ut att redan njuta av fredagen..Gör så du också..Haé Kram.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Nog för att jag älskar kaffe - men där går fan gränsen!! :P