Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 7 november 2012

HOST,HOST

En envis torrhosta har jag fått, och det känns lite raspigt i bröstet. Jag får väl skylla på barnbarns baciller som vanligt. Ska jag fortsätta beklaga mig så har jag bitit bort en plomb så det är vasst och skaver på ena sidan. Ja det var dagens klagande.
Annars så har det varit soligt fram till eftermiddagen,men kallblåsigt. Så det blev toppluva på som omväxling till regnkebban..**


Bamse är väl lite bättre i magen och natten som var sov vi faktiskt fram till sjutiden, inte dåligt. Men dieten får han fortsätta med ett litet tag till.
Spring i benen har han och far runt ute så det bara virvlar till i löven, han har lärt sig av Peppe att slicka porslinet i diskmaskinen.
Passar man inte honom så kliver han in i maskin,han är otroligt snabb..**
Nehej, dags att  äta, ikväll blir det baconpasta,
Ses....♥

                   
                   
                             

20 kommentarer :

Åse sa...

Fniss då behövs det ju ingen diskmaskin , det fixar Bamse ;-) kramen

Herr Nilssons Fru sa...

haha ja de där känner jag igen. Hund i diskmaskin!!! vår lilla dam här har sysslat med det sedan hon var redigt liten o då stod hon uppe på lyckan. Nu står hon helt utanför:)

Vet du jag har en hund som sover till 9 tiden, redig lat är hon, min gamla golden. Den andra håller sig lugn tills hon hör att jag vaknat då vill hon ut bums:)

Hoppas inte de e jag som smittat dig:) jag börjar bli bättre så.
Kramiz

Carina Sjölund sa...

Inte är dom dåliga på att städa tallrikarna heller. Nästan så rena att man kan ställa in dom i skåpet igen *L* :)

Nu har äntligen min hosta gett med sig, efter tre veckor :)
Krya på dina baciller♥
Kramen vännen♥

Disa E sa...

Det är ena fina diskmaskiner dom däringa ;)
Missar ingenting :D

HA en go afton !
Kram ♥

Rigmor sa...

Nu tror jag det går runt, denna hosta och förkylning...hoppas att det ger sej snart igen!!
Har varit på resande fot i dagarna två...Ullared...så därför har jag missat att Bamse varit krasslig i magen. Det är inte roligt, när hundar blir magsjuka...men tur att det är på bättringsvägen nu.
Så kan jag berätta att inte bara hundar kliver in i diskmaskinen...även en fet kattdam kan pressa sej in där om det är tillräckligt mycket gott kvar på tallrikarna...
Ha en bra kväll, snart måste vi kolla in han med kamelerna...
Kram kram

Anonym sa...

Det är inte dåligt att ha en livs levande fyrbent diskmaskin. Det är du nog ensam om ! Ha det bra !

Sussi sa...

Jag bet också av en plomb för några dagar sen. Det resulterade i ett tandläkarbesök a 1065 kr. Pengar man kunde göra något betydligt roligare för!

Haha Spike är likadan. Vill gärna både kliva in och slicka disken i diskmaskinen.

Hoppas hostan ger med sig fort..

Sv. Taxi var tyvärr inget att tänka på. Vi var tvungna att åka och lämna Spike hos hundvakten 2 mil från oss. Dessutom bor våra vänner 4 mil ut på landet. Så lite dyrt för taxi tyvärr :(

Kramisar

Villa Frejas bokblogg sa...

Så han diskar disken åt er ;)
Vilken otursdag. Krya på dig.
Kram.

Hörni sa...

Mumsigt att slicka tallriken. :)

Otur med tanden, hoppas du kan få den fixad snabbt. Gör inte som jag som alltid väntar med sånt tills jag får så ont att jag inte står ut.

Roggan sa...

Själv har jag hostat mig fram hur länge som helst.
Sv: Går på prover så ofta så jag hinner inte räkna.
Kramar i massor min vän.

Yvonne ♥ sa...

Hoppas att din hosta ger med sig. Jag har också två fördiskare här.. Natti på dej vännen sov så gott! Kram och Pööss!

Siita sa...

Godmorgon. Vi ger bara barnbarnen julklappar oxå.Men vi vuxna har utlottning så alla får ett paket, det gäller även barnbarnen när dom blivit vuxna. Trevligt med en fyrbent diskare, det har jag med ibland. Kram

Anonym sa...

Mors..Duktig vovve,,slickar dom före du kört maskinen eller efter???
Jag vet nästan aldrig vad det ska bli för mat,utan oftast så får jag en idé då får det bli så,,jag är nog köttmänniska för det blir mest sånt..
Denna gång blev det 3 lådor så nu äter jag samma några dagar,,det går bra,,det var ju gott..Haé Kram.

Anonym sa...

Mors..Nä det är din gamla bloggadress som visas,,men det går bra,,du har ju länken där till den rätta,,bara ett klick extra...Haé Kram.

Anonym sa...

tanden = dyrt

Tänkte på att du sa att han var dålig i magen om han nu står i diskmaskinen kasnke han får maskindiskmel på sig o slickar sen i sig det

är ju rätt starka medel det där.

Camilla sa...

Å,vilken söt diskmaskin ;)
Kanske inte så dumt att ha hund, i alla fall ;)
Kram!

Yvonne :-) sa...

Goomiddag! Jooo jag var med och dansade.Men bara lite. man ska röra på sig när det värsta har gått över i ryggen. annars stelnar man till. Ha en bra dag med "pågarna" Kram!

Nett sa...

Hoppas att hostan ger med sig. Baconpasta det lät gott det :) Kram

syren sa...

Gullig diskmaskin du har. Hosta ja det är ett elände.Samma sak här men med förhoppningsvis snart borta.KRAM

Majken sa...

usch då.. inte kul med hosta & inte roligt med en utbiten plomb...

Vad rolig han ser ut när han slickar disken.. Då behöver ni inte skölja då ;-) Men det gäller & passa honom kan jag tänka mig....

Ha en fin fredag!
Kram