Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 2 november 2012

DAGS FÖR ATT SMÖRJA KRÅSET

Ikväll blir det hem till dottern och hennes sambo för trevlig samvaro och god mat. Då menar jag verkligen god mat. Hon älskar verkligen att laga mat, och resultatet blir alltid utsökt. Den genen måste hon fått från mig..*blink*..
Alla kommer,barn och barnbarn och även mitt ex, med fru. Han som är far till mina två äldsta barn. Vi har så roligt tillsammans.
Nu på eftermiddagen så var jag och gubben iväg till gravarna och tände ljus. Det är så vackert och stämningsfullt.

                   
Peppe får vara hemma och vakta huset, tyvärr så är ena sonens sambo hundrädd, så det blir lugnast så. Men Bamse måste ju följa med eftersom han inte kan lämnas ensam hemma än. Han är ju så liten att det är lättare att hålla undan honom, förhoppningsvis,han är ju rätt busig..*L*..
Hoppas ni får en skön helgdags kväll..
Ses...♥

                         Bild lånad på nätet*****

11 kommentarer :

Yvonne sa...

Ni får säkert en fin kväll tillsammans.........Helt klart att de måste snygga till sig innan de kommer in till mej och stjäl..Vårt larm är för brand med.Larmet går direkt till brandstationen med bilder. Kram!

Siita sa...

Ha en härlig kväll tillsammans. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godnatt vännen och sov så gott! Kram och pööösss!

Browneyedgirl sa...

Hoppas er helg blir fin =) Och att ni hade en mysig kväll med dottern. Kram kram <3

Herr Nilssons Fru sa...

Go morgon, hoppas gårdagskvällen blev trevlig. Ja nu är det vackert på kyrkogårdarna.

Kramiz

"Gasfoot" sa...

Hoppas ni fick en trevlig kväll med god mat och tillbehör under fredagskvällen.
Förlåt, men snålvattnet rinner just nu från mina mungipor! Blink.
Önskar dig och familjen en trevlig lördag samt en mysig lördagskväll vid TV:n med mycket gotti gott gott.

Smack från det snöklädda landskapet.

Anonym sa...

ja den här tiden är fin med alla ljus

Carina Sjölund sa...

Hoppas ni hade en trevlig kväll i går, med nära och kära♥
Ha nu en toppen dag!
Kramen vännen♥

Majken sa...

Hoppas ni fick en riktigt trevlig fredagskväll :-)

Inte dumt att kunna träffas alla, även xet & att ha så trevligt tillsammans :-)

Ha en fin lördag!
Kram

Sussi sa...

Bamse är ju så liten och inte alls skrämmande, även för en som är hundrädd. Om inte annat så hinner han inte ens fram till den hundrädde för det är så många andra som vill leka och gosa med honom ;)

Härligt att ditt ex och du har kunnat umgås under åren. Blir lättare då för alla parter..

Kramisar

Villa Frejas bokblogg sa...

Och inte kan man väl vara rädd för en liten Bamse heller ;)
Så trevligt att ni har det så kul tillsammans allihop - hoppas ni fick en riktigt skojig kväll.
Kram.