Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 13 november 2012

DÄCKBYTE GJORT

Ja nu har gubbens och min bil fått "vinterskorna" på, och det var inte jag som utförde den bedriften utan mannen i huset själv. Han passade på när han hade en dag hemma i veckan så här.

                               
Skönt, så nu kan halkan få komma när den vill,eller egentligen helst inte såklart, det ställer bara till elände i alla fall.
Dimmig morgon var det och förmiddagen var genomgrå och småruggig, inte trodde jag att det skulle ljusna på nånting.Men baske mig, nu försöker en blek sol att kika genom molnen. Så det finns hopp...**
Bild tagen vid Rynningeviken hösten 2008....**
Dags nu för en lunchrunda med Peppe, Bamse stannar hemma hos husse,och jag vet precis vad dom kommer göra..*L*...
Ses...♥

                 

10 kommentarer :

Sanna sa...

Vilken underbar sten Peppe sitter på (vill ha). :)

Skönt när däckbytet är gjort och tror inte mannen har satt på vinterdäcken på firmabilen men det är väl ett måste snart för som det var igår på morgonen var det rena glashalkan på vår gata.

Jasså mannen och Bamse har hemlisar för sig....haha


Kramisar /S

Carina Sjölund sa...

Här är det ett tag sedan vi skiftade till vinterskor.
Bra när det är gjort, då kan man känna sig lugn :)

Här har vi ganska bra väder idag, solen lyste när jag och Izor var på promenad :)
Ha en härlig promenad du och Peppe!
Kramen goa du♥

Herr Nilssons Fru sa...

Hummm...jag lägger aldrig på vintedäck jag, jag kör allrond:)
Men ibland funderar jag.

Fin han är Peppe där han sitter och njuter av havsvinden.
Vad gör husse o Bamse när matte o Peppe försvinner ut?????
Lägger sig på soffan o vilar kanske:) eller busar runt som galningar.....

Kramiz

Annette sa...

Jaha,husse och Bamse lägger sig säkert på soffan.Roligt för Peppe att få rå om matte lite själv.Sitter så fint på stenen.Ja jag får väl lyda ditt råd och vänta med ljusstakarna.Men man vill bra gärna börja nu.När det är så mörkt och dystert ute.Kramen på dig

Rigmor sa...

Oavsett om bilden är från 2008 eller inte...helt suveränt fångat!!
Det var lite småhalt i morse, minus här och nollan in mot den stora staden...Men med vintertofflor på och ägg under pedalen så gick det bra, och i tid kom jag också...eftermiddagen bjöd ju på lite sol, så jag passade på att tvätta av bilen. Behöver jag säga att det blev betydligt kallare om händerna än jag räknat med...?? men nu är det gjort, och förhoppningsvis fryser det inte på alltför mycket i natt, utan att jag kommer in i bilen också i morgon...
Ha det så gott!!
Kram kram

Ama de casa sa...

Bytt däck själv har jag inte gjort sen 1979 då jag bodde i Norrköping och Anders var på FN-tjänst på Cypern...
Nu har inte Anders heller bytt däck sen 2006 :-)

Majken sa...

Vilken vacker bild på Peppe vid vattnet :-) Härligt ljus i bilden :-)

Sköt att ha fått på vinterdäcken, kan tänka mig att våra åker på till helgen :-) Ja maken får ju göra det... det är hans jobb ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

De låg väl på soffan och sov! Jag tror att det skulle vara många som hade tyckt det var mysigt om du besökte dom.Dels med lugna Peppe och kvicksilvret Bamse.. Kram!

ansepanse sa...

det gjorde vi för några veckor sedan, här var det tvärtom, vi hade sol en liten, liten stund på förmiddagen sedan blev det bara grått och disigt,
vad roligt för Peppe att ha dig alldeles för sig själv ibland
kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Skönt att ha det gjort även om jag inte gillar att köra bil, oavsett däck, när det är halkigt ute.
Kram.