Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 24 augusti 2013

FULL FART MED KALASANDE

Tänk vilken energi barn har, det ska göras saker hela tiden. Nu är ju bara Amanda här så lite lugnare är det.
Men hon är morgonpigg så vid halvsex vaknade hon och Bamse hängde glatt på. Jag lyckades få henne att ligga och mysa ett tag innan vi knallade upp. Sen gosade vi in oss på soffan med barnprogram på tv och långfrukost. 
Svampen hann vi med innan kalasandet började vid tolv tiden. Nu är hon på sitt andra kalas för dagen och jag ska snart åka och hämta henne.
En toppenfin dag med mycket sol, så när vi kommer hem sen så ska vi slappa och ta det lugnt,jag antar att hon blir ganska så trött i kväll.....
Haa de....♥
Utsikt från Svampen**

6 kommentarer :

Siita sa...

Dom är energiska dom små
Kram

fianathome sa...

Vilket foto!!! shit va läckert.
Ja de där små tar musten ur en och för varje gång tänker man..ojojoj..hur ska jag orka nästa gång :)
kram
Fia

moi sa...

Ha, ha först trodde jag "Svampen" var ett barnprogram men när jag såg bilden trillade polletten ner. Kan det möjligen vara sängdags här?
Kram

yvonne sa...

Vad mysigt ni hade det i morse med långfrukost!!Jag gör bara till husbehov,annars kan jag bli tagen för lagning :-) Natti vännen sov gott! Kramen och Pööössen!

ansepanse sa...

mm, barn är lite annorlunda än vad vi är :)
fin utsikt därifrån Svampen, jag har varit däruppe några gånger också
kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken härlig utsikt från svampen.
Vojne vad tidigt hon vaknar den lilla busen :) Kram.