Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 12 augusti 2013

ROLIGT NÄSTAN JÄMT

Ja Bamse ser då till att man inte får långtråkigt..*L*.. hitta på hyss det gör han emellanåt men det tillhör ju, och man blir härdad efter alla år med hund....
Jag fick lite extra jobb i morse när jag skulle beställa två böcker från bokklubben.  Jag hade lagt medlems tidningen Bokspegeln bredvid datorn. Efter frukosten klev jag in i duschen och sen gjorde jag mig i ordning för att slå mig ner vid datorn och göra beställningen. Trodde jag,haha...på golvet i hallen låg små pappersbitar vältuggade och i munnen hade Bamse en större boll av papper som jag petade ut. Han har väl fått tag i reklamen som låg på köksbordet tänkte jag och samlade ihop det söndertuggade och slängde i sopen.
Sen satte jag mig vid datorn för att göra klart bokbeställningen. Då ser jag att Bokspegeln ligger på golvet så det var den han tuggat loss en sida ifrån, men det var bara det att när jag skulle logga in mig på min sida där så kom jag inte ihåg användarnamnet,för det hade jag bytt för ett tag sen och tydligen inte skrivit upp.
Men man kunde ta medlemsnumret som stod på sista sidan.
Det var bara det att den sidan hade Bamse tuggat sönder i småbitar.
Nåja, jag rotade upp bitarna från sopen och tänkte att har jag tur så kan jag pussla ihop dom,annars så får det vara med ny bokbeställning..**
Men jag hade tur,på den bit som var störst stod numret, så det var snart fixat med beställningen och vi kunde ta våran morgonrunda.
Som sagt, lite extra arbete får man emellanåt, men sätter krydda på tillvaron....

                                                
I morse kändes det svalare i luften,en aning,ja bara en liten aning av hösten. Men i alla fall så tog jag jackan  på mig och den var det längesen jag hade. Det var skönt, för när molnen mörknade och solen försvann allt som oftast då behövdes den.
Jag chansade och hängde ut tvätten sen och den har hunnit torka trots dom hotande regnmolnen  ibland.
     Lite godis puttning håller grabbarna på med..**
Ses....♥  

20 kommentarer :

Diana sa...

Haha, han tyckte väl att du inte ska sitta med näsan i en bok utan ägna dig åt honom! :)

Susanne P sa...

Jo...dessa små påhittiga små liv, de kan hålla en sysselsatt! ;) <3
Kram

Jennie Bergius sa...

Underbara hundar!

<3 bergiusjennie.blogspot.se

moi sa...

Jag tycker du ska lära Bamse att bara tugga på räkningar!
Det borde inte vara omöjligt för han verkar himla smart killen ;)
Äntligen är temperaturen lagom och luften lätt att andas!
Kram

Rigmor sa...

Fniss...ja de kan de små liven...Här tuggas det också lite, men bara när man kommer hem och han är sådär ivrig så han inte riktigt vet var han ska göra av sej själv. Häromdagen fick han med sej min Bh som hängde i badrummet på tork...tur att vi inte har grannar som ser vad vi hålls med!!
Jo...nog lutar det åt höst nu. Fast det är bra luft om nätterna, sover gott igen. Och tack vare regn så slipper jag klippa gräs ikväll också...mannen har nämligen skakat liv i en gammal vanlig gräsklippare...!!
Ha det gott!!
Kram kram

Anonym sa...

Ja du,,Han är duktig Bamse,,på Bus menar jag..
Ja inte för att jag tror att det finns någon andra sida att mötas på,,men om,,så kommer dom att mötas..Haé Kram

Sanna sa...

*skratt* Kan se dig framför mig när du pusslar ihop pappret.

Gud vet vad hundar kan sätta i sig och valpsäkra vet jag många som får göra även på vuxna hundar för att de inte har haft koll innan.

Den där bokspegeln såg skoj ut och kanske ska anmäla mitt intresse jag också. Handlar ju det mesta på bokrean och det brukar hålla fram till semestern och tänk detta är har jag bara en bok kvar att läsa innan jag kan säga att jag har läst ut den alla.

Hörs!

Kramisar/S

Anonym sa...

ja de kan hitta på saker de små liven, kyligt ja det kan man säga 12 grader när jag cyklade till jobbet o ångrade mina korta armar :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Oj då en sån bus han är ;) Kram.

Melody and M.E sa...

Vilken tur att jag klickade in här hos dig för min Bokspegel den hade jag glömt bort i tidningskorgen!
Så trist när man får någon bok som man inte vill ha.
Dessutom måste jag erkänna att jag är otrogen ibland och skickar efter böcker som jag hittar i Bokspegeln från adlibris! Slipper porto och sparar ofta en rejäl slant.
Kram
M.E

Melody and M.E sa...

Vilken tur att jag klickade in här hos dig för min Bokspegel den hade jag glömt bort i tidningskorgen!
Så trist när man får någon bok som man inte vill ha.
Dessutom måste jag erkänna att jag är otrogen ibland och skickar efter böcker som jag hittar i Bokspegeln från adlibris! Slipper porto och sparar ofta en rejäl slant.
Kram
M.E

yvonne sa...

Bamse håller dej sysselsatt..Rökt korv och renskav fanns men inte tunnbröd .En munk klarar man av men sen är det stopp för de är så feta och sockriga.. Stor nattakram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Blir mycket extrajobb med barn i huset...hahaha...Han är duktig din Bamse att hitta på hyss! Kramiz

Ama de casa sa...

Haha! Vilken buse :-)

Siita sa...

God morgon. Han är en liten Emil din Bamse. Behövs nog jacka idag också. Kram

yvonne sa...

Morn på dej! Du får hålla ögonen på busen Bamse! Kram!

Carina Sjölund sa...

Hihihi Bamse är väl bara för underbar♥
När matte inte har tid med lek, då får man hitta på bus själv :)
Kramen♥

ansepanse sa...

hahaha - lite pussel är väl alltid roligt :)
Sv: jo, nu känns det kyligare, jag satte också på mig sockarna igår, första gången på väldigt länge
kramar och en fin dag till dig

Majken sa...

hahahaha han är för go Bamse :-))

När Zingo var liten så skulle vi lämna honom för första ggn en liten stund för att det var ngt uppträde på skolan som dottern skulle vara med i. Jag knackade på hos grannen och frågade om de kunde lyssna vid vår dörr & smsa om han skällde eller så.. Vi hörde inget av grannen men när vi kom hem så låg Zingo utslagen i hallen med alla vantar, mössor, halsdukar raggsockar mm utspritt runt sig på golvet.. Hade de i öppna korgar & han hade grejat en bra stund för att få ut allt :-D Så gulligt!

Hoppas du får en riktigt bra dag med busBamse &Peppe :-)
KRAM

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Dom är så fina dina hundar.

Du ska veta att det är fart på katt-ungarna här hemma nu. 6 stycken plus mamman som leker med dom och sen har hundarna börjat leka med dom för fullt också ... pust :)