Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 3 december 2012

EN "KOMPIS"

Idag har det varit bistert ute. Soligt och fint men inte värst varmt, 16 minus på morgonen och runt 12 minus på dan. Vi har varit ute men Peppe gillar inte kylan,Bamse däremot han bryr sig inte utan skuttar glatt runt och letar godis. Så det blev ute stunder modell kortare, matte gillar inte heller kylan...** Jag försökte ta lite fina kort på vovvarna tillsammans,inte det lättaste och fingrarna blev som ispinnar till sist.
Det är inte lätt att få dom och hoppa upp samtidigt, Bamse är ju så snabb på att hoppa ner igen..**
Apropå kylan, jag plockade fram mina gosiga fårskinns tofflor. Bamse blev väldigt förtjust i dom och trodde nog att det var en ny kompis,haha....
Här har han tröttnat till sist att jaga efter dom när jag går,så han la ner huvudet på tomteleksaken i stället..*
Snart dags att krypa under goa varma duntäcket...
Haa de...♥

                       

10 kommentarer :

Rantamor sa...

Ja du det är inte kul nu när kylan har kommit, kroppen vet allt av det och värken blir värre än vanligt.
Den här årstiden är inte den jag gillar alls.
Tur du har dina vovvar så att du kommer ut en stund varje dag...
idag har vi haft nitton kalla grader så det har blitt innomhus hela dagen...
knådade till några julnisselimpor.

Imorron kommer solen hit för då kommer barnbarnet Colin och ska vara här veckan ut, då ska vi pyssla å bygga lego...

Tjingelingen.

Ama de casa sa...

Åh! Den där första bilden är ju helt underbar :-)

Siita sa...

God morgon. Söt bild på båda vid stocken. Här är det för kallt idag, -18 grader. Jobbet väntar snart. Kram

Majken sa...

Vilka roliga leksaker ;-) De rör ju sig oxå..

Vackert foto på dem :-)

Här var det oxå runt 12 minus igår. Men tar man på sig & går i rsk takt så är det skönt & uppiggande tycker jag :-)

Ha en fin tisdag :-)
Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Vilket härligt foto på era "pågar" !! Här har det snöat inatt!!! Vi har 2minus.Ha en bra dag! Morgonkram!

Yvonne ♥ sa...

Då ska ni också få er beskärda del av det vita vattnet! Kram ♥

åse sa...

Åh första bilden är ju bara underbar, ja din tofflor är oxå fina ;-) ha en riktigt fin tisdag, här töar allt det vackra bort och dagen är precis så som skånsk vinter brukar vara, blöt
Kram Kram

Anonym sa...

Ja, nu är det kallt ..br....jag sitter o fryser..

Ha en bra tisdag!

Kram

Carina Sjölund sa...

Tycker det blev fina bilder på snyggingarna♥

Å vad ser jag, luvan sitter fortfarande kvar :)
Kramen goa du♥

Svorskan sa...

Vilken underbar bild på Peppe och Bamse tillsammans. De har det bra dina två vovvar. Utan tvekan. Ståtliga Peppe och gulliga Bamse.