Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 18 december 2012

PENGARNA FÖRSVINNER

Ja sticker man in näsan, eller snarare munnen hos tandläkaren, så är man betydligt fattigare när man går ut därifrån.Jag var till tandhygienisten idag på eftermiddagen,och det gick på 970kr. Jag vet inte om det är dyrt här i Örebro och gå till Folktandvården?  Inte var det mycket tandsten heller så det gick rätt fort.
Egentligen skulle jag ha lagat tanden jag bet sönder för ett tag sen  också,men tandläkaren var sjuk.Då hade det kostat ännu mer. Inte kul så här före jul..*
Nu ska jag inte ondgöra mig mer över det, jag är ren och fräsch i munnen i alla fall..*
                                      Bilden lånad på Google..*

Idag har jag stekt julköttbullarna, och jag gjorde det i ugnen. Det är perfekt när man ska göra mycket köttbullar. Visst man får ju rulla alla men sen sköter dom sig i stort sett själva inne i ugnen.

Gubben var på julbord förut med fotbollsklubbens kamrat förening,och han kom hem och pustade att han var så mätt,sen spände han ut magen till dubbel storlek,haha....nu sitter han bara och jäser framför tvn och kollar travet..tsss....
Själv ska jag göra mig en mugg te och ta en glass till, sen ska jag titta på Ghost whisperer


Haa de....♥

10 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Då har gubben inga kanter kvar i magen allt är runt! Natti min vän och sov så gott!! Kramen och pöössen!

Siita sa...

God morgon. Mitt inlägg igår ville inte, så nu har jag lagt in ett nytt. Ska till tandis någon gång i början på nästa år. Ha det gott. Kram

Fenixmonas sa...

Usch ja, hålen i plånboken är ibland lika illa som hålen i tänderna...Kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Aj aj tandläkaren ja han kostar han. Jag måste också dit men tänkte avvakta till efter helgerna, de sitter alltid långt inne när jag ska ringa dit:( men jag har en bra tandläkare nu som tar mig på helt rätt sätt o de lugnar...pust...uch ja.

De e smart att steka i ungen, de gör jag också ibland men i år gjorde jag de inte, kom just på att jag har lökdolmar kvar att göra...jösses...!! dom hade jag förträngt..hihi.

Du!!
Oh du ser Ghost whisperer, så underbart avkopplande program. Jag har kollat de varje eftermiddag klockan 17, så nu i måndags blev jag jättearg o skällde på min man..hihi..för plötsligt började de om och sända från program 1, jag som just skulle få träffa Melindas son...vad ser du det? går de på någon annan kanal - jag vill ju se fortsättningen..grrr...kollar 11, eller har kollat kanal 11 på de. Tips!!! (nä jag skälle inte på mannen, man han tyckte jag hade arg o hög röst när jag berättade:)

Kramiz

Åse sa...

Usch fy det är inget kul att lägga pengar hos tandläkaren men ett nödvändigt ont då och då tyvärr. Ha en härlig onsdag . Kram

ansepanse sa...

jag betalade ungefär 560 kr för samma behandling hos privat tandläkare men då hade jag något slag subvention som drogs av
gott med egentillverkade köttbullar
Ghost Whisperer tittade jag på förut
Sv då är det inte riktigt samma princip på min vita gran, men jag tror nog att den kommer att hålla länge ändå :)
kramar

Carina Sjölund sa...

Jo du, tandläkarna kan ta betalt dom. Men skulle inte vilja vara utan dom heller, hur skulle då tänderna må :)

Jag brukar titta på Medium, men det är ju ungefär samma sak.

Skönt att du har fixat lite julmat.
Jag funderar oxå på att steka dom i ugnen i år.
Kramen♥

Anonym sa...

Jaha du,,den bommade du,,kommer fler rebusar så håll ögonen på glänt..
Proppmätt gubbe,då är han inte så skrynklig då..Haé Kram.

Rigmor sa...

Det är ju det jag säger...man har valt fel yrke, tandläkare skulle man ha blivit!! Fast jag vet inte...hur roligt är det att hålla på och peta i folks munnar...??
Det där såg ut att vara riktigt smaskiga köttbullar...Och när jag väl kommer till skott, så visst är det enklast och bäst i ugnen!!
Nu ska jag vara lite julig och göra lite godis...och har barn och barnbarn tur så kanske det finns kvar på fredagskväll också!!
Ha en bra dag och ta det försiktigt, glashalt ute...!!
Kram kram

Yvonne sa...

Prova såsen Hebbe ska ha den till lax.. Kramen ha en fin kväll!!