Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 9 december 2012

SIBIRISK VINTER??

Så otroligt vackert med den isiga frostiga luften och solen över den gnistrande snön. Nu ligger isen vid Rynningeviken och det finns ingen risk att ge sig ut där. Trots kylan så var det några som gav sig i väg ut . Vi gick en lite kortare runda med hundarna. Det var nog bara jag som frös om tårna och fingrarna, det gör jag jämt tycker jag.

En väg var upp plogad till oss gångare, det syns ett kalldis längre bort,men det är vackert..*
Man ser en figur långt där borta som kommer på spark.Vilken fart han hade, det såg riktigt härligt ut.
Härligt tyckte Peppe det var att få sträcka ut i full fart...*

Han fick vara lös när vi kom bort mot skogskanten,och täcket hade jag tagit av honom för spännet hade böjt sig på nåt vis så gubben fick försöka fixa det och han lyckades. Med mina stela fingrar hade det aldrig gått..** dags att köpa ett nytt täcke om vintern fortsätter så här. Det gamla har hängt med ett tag.
Bamse han klarade sig bra och det var full fart. Han var lös ett tag och höll sig duktigt inom lagomt avstånd.
Men det var skönt sen att komma hem och ta en värmande fika.
"Hustomten" väntade troget på trappan♥
Söta Bamse poserar glatt och villigt hos tomten..*
Ha en fin kväll...♥

   

20 kommentarer :

Rigmor sa...

Vilka helt underbara bilder från viken! En sån här dag är det inte ofta man får uppleva!! Tyvärr har jag varit på jobbet hela helgen, men jag njöt ändå, genom fönstren...Fast du har alldeles rätt, lite för kallt är det. Behöver bättre på fötterna om den här vintern ska fortsätta...
Nu blir det lite gott kaffe och soffhäng, han en bra fortsättning på kvällen vännen!!
Kram kram

Majken sa...

Vilken härlig promenad ni fick :-)
Visst är det härligt att släppa lös hundarna & se hur de njutar av friheten "under ansvar" :-)

Hoppas ni får en fin kväll!
Kram

Hörni sa...

Vad härligt, precis som här! Visst är det kallt, men jag har nya jättevarma skor och kläder så jag fryser inte. :)

Carina Sjölund sa...

Vilken härlig promenad :)
Vovsarna tycker verkligen om att få springa fritt :) man riktigt ser hur det lyser i deras ögon♥
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Anonym sa...

Här var det -24 grader i natt och 4 dm snö så nog är det vinter alltid. Ha det bra !

Annette sa...

Vilken underbar promenad ni har haft.Jag väntar att isen här ska bli bra.För det är öppet vatten längre bort på sjön ännu.Hyacint doften gillar jag.Men den ska inte vara för stark.Fina bilder du har tagit i dag.Nu har man bara 8 arbetsdagar kvar att jobba.Sedan blir det en skön jul ledighet att se fram i mot.Kram vännen

Semester & Mat sa...

JAha du är en sådan stackare du med som fryser om fingrar och tår på en gång. Jag tycker nästan att fingertopparna kan skifta i blått när det är riktigt kyligt och sedan göra ont resten av dagen.
Fina bilder!

Yvonne sa...

Vi har fått rejält av det vita! Vackra bilder du har tagit!Jag renbädade för 2 dar sen.. sov så gott.. nattikram och pööösssen!

Diana sa...

Wow, vilka bilder!
Jag ser att Bamse också har cockerns tiggande ögon, jag har svårt att motstå dem! :)

Siita sa...

God morgon. Jasså du hade solen hos dej igår. Ingen varken här lr i Nora. Vad gullig Bamse är med ansiktet fullt i snö. Kram

Browneyedgirl sa...

Så härligt det ser ut =) Mammas och pappas hund Tepsie älskar att rusa i snön, han kutar som bara den, syns knappt för han ligger som platt mot marken när han får upp farten *skrattar* Ser jätteskoj ut. Kram till dig och dina fina fyrbenta vänner.

Fenixmonas sa...

Ser verkligen kallt ut men så vackert! Trots att jag inte alls gillar vintern så får jag ju erkänna att det är förödande vackert! Kramiz

Nett sa...

Vilka vinterbilder, så vackra och ljuvliga att se hela snöfält så där. Kallt är det nu. Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Vackra bilder men is...vågar inte jag gå ut på, annars har jag planerat att gå över till Öland när den blir redigt tjock..oppss:) men fegheten vet du..

Ja man behöver rediga skor o kläder när tempen springer ner, här har de blivit varmare nu, bara -2,5. Snön yr där ute o de blir till att skotta idag IGEN...pust.

Kramiz

Ama de casa sa...

Vilka härliga vinterbilder!
:-)

"Gasfoot" sa...

Tror sannerligen att du/ni har mera snö än vad jag har i Östra Norrbotten?
Fina bilder du har tagit och ack vad härligt att se Peppegubben sträcka ut varenda muskel i kroppen.
Tag varmt på Dig Mita för det finns varmare kläder än vad du har på Dig just vis detta tillfälle!

Önskar en många fina vinterdagar!

Smack mitt i kalldiset!

Sanna sa...

Jag frös också jämt om fingrar och tår men sedan jag skaffade mig termo vantarna är fingrar och händerna så varma. På fötterna har jag nya stövlar och skulle de inte ge mig värme så har jag köpt grisen i säcken. Jag tror inte man ska spara på sig vinterkängor för länge och har märkt att de rätt snabbt ger en frusna tår. Kommer du ihåg moon bootsen? Längtar efter sådana numera.

Fina bilder och söt tomte med gullehund! :)

Kramisar /S

Nett sa...

Verkligen, det finns en massa tips i boken, skulle dock vilja lära mig photoshop en aning mera än vad jag kan idag. Hoppas att du har haft en bra dag. Kram

Herr Nilssons Fru sa...

svar: min golden fryser inte men hon har problem med tassarna när de blir för kallt, så när vi kommer in slickar hon så de spricker, fast jag tagit bort all is o snö:) den lilla har knappt ingen päls alls så hon fryser lite men rör sig så mycket så kylan hinner knappt ifatt henne:)

Jag sitter o väntar på oväder, de har utfärdat klass2 varning här:(

Kramiz

Yvonne sa...

Det har snöat nästan hela dan här... Nu är jag nöjd, vill inte ha mer snö!!Det blev bättre med soffan där .när man ska se TV.Kram!