Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 21 december 2012

SOM ETT JULKORT***

Idag har det varit riktig julkänsla vädermässigt.Vackra snöflingor som dalat ner så sakta och lagt sig till ro på det snötäcke som redan finns. Sånt väder ska det vara på Julafton tycker jag, då är det perfekt**
Lite lagomt julstökande har det varit och på eftermiddagen trevligt fikabesök.
Nu ska jag julpynta det sista och under tiden tar jag mig en glögg.  Ikväll ska gubben laga maten har han sagt och det är ju trevligt, vad ska jag göra då? Ligga på soffan och mysa med vovvarna kanske..*L*....
Hundbus......*
Lite mer hundbus, det är verkligen full fart när dom sätter i gång, och Bamse är riktigt på hugget så ibland skäller Peppe till med ett rungande VOOOOV!!... då stannar Bamse upp och ser lite undrande ut, sen far han iväg så snön sprutar....*
På eftermiddagen satte jag på en julskiva medan jag dammade, när O Helga natt sjöngs av Jussi Björling,den ger mig förresten härlig ståpäls varje gång.Så fick jag se att Bamse satt blick stilla och tittade på ena högtalaren, det såg ut som han satt och njöt. Men antagligen var det väl att det lät  annorlunda mot vad matte annars spelar och rockar loss till..*blink*..
Nehej,dags att fortsätta pynta och "glögga"...
Haa de...♥

                        

18 kommentarer :

Siita sa...

Hejsan. Satan vad folk det var i Örebro idag. Gubben o jag var inne o köpt nya täcken på Jysk. 325 kr st ist för 699 kr. skapligt pris. Kram

Rantamor sa...

Nu önskar jag dig en otroligt underbar julhelg...

Rantamorkramen.

Yvonne ♥ sa...

Har sett Galan på 4an.Det var till att hämta badlakan för att torka tårarna med... Godnatt vännen och sov så gott... Pöössen och kramen!

Majken sa...

Tror Bamse undrade var "hunden" som ylade Åhhhh Helga natt befann sig :-)

Vilka Goa kort på hundarna de har ganska kul ihop eller?

Ha en riktigt god kul!
Kram ❤

Herr Nilssons Fru sa...

De e gott när gubbarna fixar mat och man kan lata sig o bara vänta:)

Nu önskar jag Dig, gubben din och de fyrbenta små vännerna
En riktigt ❤God Jul❤

Kramiz Kramiz

Anonym sa...

GOD JUL

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! Kände när du nattade mej.Ha en bra dag vännen! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Hörs som du har ordninat o klart inför julen...snart är det det här också men jag kom liksom inte igång förrän idag...men jul blir det ju oavsett förståss och världen har inte gått under så det får vi ju vara glada för! Kramiz

Nett sa...

Här snöar det och ser ut att fortsätta hela dagen, får se hur det slutar, kan bli fina julkort för i år blir det definitivt en vit jul. Kram

Rigmor sa...

Det var ystra bilder idag!! Man riktigt ser hur Bamse njuter av att trigga igång storebror...som är uppfostrande när det behövs!! Å Signe...hon är en spaniel av större sort, glömt namnet igen...Ska kolla i morgon när de återkommer, till kattdamernas förtret...för det var en kombination som inte riktigt höll...Så det blev kompostgaller mellan rummen, vilket Signe ganska snart forcerade som en hjort...
Ha nu en bra helg vännen, här ligger vi lite i förberedelserna inför morgondagen men först ska vi hinna med ett litet besök hos svärmor och lilla mamma...visst har det här dygnet fler timmar??!!
Kram kram

ansepanse sa...

:) där var det fullt ös liksom :) det är alltid lika roligt att se på när vovvar leker med varandra
bamsekramar

Sussi sa...

Låter som en härlig dag! Tänk snart är det ju.. Redan. Härligt att dom leker så bra ihop. Tror nästan det vore lättare att uppfostra en valp än en unghund. Vi har lite problem med att få Spike att lyssna men tålamod, tålamod :)

God Jul

Kramisar

Villa Frejas bokblogg sa...

Låter härligt att slippa laga mat, det samma gäller för mig i dag. Barnen och mannen hjälps åt - och jag bloggar :)
Kram.

"Gasfoot" sa...

Vill önska Dig och övriga familjen en trevlig Jul och Nyårshelg.
Kommer att passera Örebro den 28 december i min ljusblå bil.
Ser du en gubbe som vinkar till Dig då är det jag.

Smack i minus 29 grader vid Polcirkeln.

Marre sa...

En riktigt God Jul & Ett Gott Nytt 2013 önskar vi er / Marre Rasmus & Ice.

Härliga bilder hos er som alltid ;)

Kramiz

Anonym sa...

Nu ska vi in med Herbie till Nyköping fara
Om han det hala väglaget klara.
Klappar ska vi köpa stora som små
sedan får vi se vem som på julafton dom få.
I stillhet vi julen med vänner ska fira
och julmusik på stereon lira.
Hoppas ni alla får en fin jul med klappar
och att ni inte porslinet i golvet tappar.


Ha en Riktigt fin Lördag nu !

Yvonne ♥ sa...

Vaknade i soffan... dags att natta sig.. Kram och Pööss!

Äppelblom sa...

En riktigt God Jul önskar jag dig!