Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 25 december 2012

SNÖSVÄNGEN....**

Snöat har det gjort hela natten och förmiddagen,så nu är det snö kan man lugnt säga. Snösvängen har börjat,och då menar jag inte plogbilarna, för dom är inte synliga här i alla fall, det är till att pulsa fram i djupsnön om man ska nånstans. Däremot börjar fler och fler villaägare att ge sig ut och skotta upp.
Gubben var ute tidigare och tog det värsta, själv har jag skottat gångar på gräsmattan till hundarna. Speciellt Bamse som försvinner i djupsnön. Peppe har ju långa ben så han klarar sig bra.

                             

                              
                                                 
Idag är det lugnt annars, julfirande i två dagar och det har varit jättetrevligt att träffas alla och äta gott och få umgås ordentligt. Tindrande barna ögon som allvarsamt spanar in tomten...*
Här tar Ida emot ett paket,
Så här fundersamma såg dom ut när tomten klev in i halllen..*
Bamse fick sig en tomteklapp,men han brydde sig inte så mycket..*
Han var mer nyfiken på kattungen som var ungefär lika gammal som han själv,
Messi heter han och Amanda och Ida tycker han är jättegosig,dom har en katt till,men hon höll sig undan. Bamse och Messi kommer nog kunna bli kompisar.
Vi var ju hemma hos Amanda och Ida i går och dom hade hjälpt till med dukning och Amanda hade gjort ägghalvorna så fint,
men nu tror jag vi har ätit färdigt julmaten för den här gången. Bara pyttelite rester kvar.
Nu får man se om man klarar sig från förkylningsbacillerna. Alla barn var i stort sett förkylda, även Martin..
Men det är ju såna tider nu att näsorna rinner och droppar. Även tomten var förkyld..*L*..
Nu ska jag ge mig ut i snön och halka med bilen till Maxi, lite mer mjölk och sen ska jag köpa balsam till Bamse. Det fastnar otroligt mycket snö och isbollar i hans päls. Han får duscha i varmt vatten nästan varje gång han varit ute. Inte så kul tycker han,
Haa det fortsatt fint..♥

23 kommentarer :

Rigmor sa...

Ha en riktigt bra fortsättning på helgen!! Mycket snö har det blivit...men vi fick just vägen upplogad, så jag hoppas jag kan ta mej till jobbet om en stund.
Så fina bilder från ert julfirande, och det var mej då en gosse med bruna ögon...!! Modig kisse dessutom, eller också är man herre i sitt eget hus...Lite så är det här, är mer rädd att kattdamerna ska skada hund än tvärtom.
Ha det så gott nu och hoppas du tog dej fram till Maxi!!
Kram kram

Anonym sa...

Tittar in för att Önska en God fortsättning på Julhelgen.Kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så mysigt och vad mycket snö ni har. God fortsättning.
Kram.

Åse sa...

Vilka härliga bilder från mysigt julfirande, ha en god fortsättning på helgen. Kram

Nett sa...

Mysigt, de ser lite halvblyga med stora förhoppningar på tomten. Ni ser ut att ha fått ett underbart firande. Ha en god fortsättning. Kram

Carina Sjölund sa...

Vilket mysigt julfirande hos er♥
Och tomten på plats, som det ska vara :)

Här har det snöat ihärdigt nu, tro om det finns någon ände på detta???
verkar inte så...

Här är det inte så mycket julmat kvar heller. Och i morgon ska vi upp till svärföräldrarna och äta. Sen tror jag banne mig det får vara slut på ätandet av julmaten
:)

Ha en god fortsättning rara du♥
Kramen♥

Siita sa...

Hejsan. Katten har fått sista prinskorven nu, lite revben kvar o nästan halva skinkan. Räcker nog i morgon med. Ska till Frövi på lilla julafton på fredag, Då kommer alla barn o barnbarn dit. Ska bli jättekul. Kram

Ama de casa sa...

Oj vad mycket snö ni har! Här har plusgraderna satt in så det håller på att försvinna. Blött och slaskigt...

God fortsättning!
:-)

Aurora sa...

Härliga Julbilder. Här vräker regnet ner stundtals. Ingen skottning alltså. Kram

Annette sa...

Vilka härliga julbilder.Här omkring härjar vinterkräk sjukan. Hoppas man slipper undan den.Har snöat mycket här också i natt.Men slutade fram på morgonen.Här har det också ätits massa nu.Så det blir väl rester ett tag.Ha en skön fortsättning på helgen.Kram

Yvonne ♥ sa...

Oj så mycket snö ni har .Nästan ingen snö kvar här!! Det ser ut som om tomten håller på att tappa ansiktet när han ger Ida paket!!!!!Mycket go mat har ni också ätit!!Jag vet att ju längre klor ju svårare är det.Jag skäms!!!Men har man en sån gaphals som Ulla så drar man sig.Tur att inte båda är såna! kram!

Yvonne :-) sa...

Nattikram och Pööss!

Diana sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det! Så söta (men snoriga) och uppspelta barn.
Jisses vad med snö! Hoppas tomten kom med styltor åt Bamse. :)

Fenixmonas sa...

Mycket snö har det varit även här i Uddevalla, men i natt har snöandet övergått i regn och jag hoppas att vägbanorna är bättre än de var igår, för då var de inte roliga! Många förkylda men julen har säkert underlättat för barnen...Hoppas du klarar dig undan barnbasiluskerna, de brukar dess väre vara elaka mot oss vuxna...förresten så är det ju ett virus drssa eländiga förkylningar! Kramiz

fianathome sa...

Vilka trevliga mysiga bilder. Barnaögon inför tomten..DÅ är det allvar!
Här regnar det småspik och ingen tycker det är särdeles mysigt att gå ut. Det blir snabbt ut och ännu snabbare in.
Ha en go fortsättning på julen. Så fint kort :)
kramelikram
Fia

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Här har det regnat hela natten.Töserna var snabba med sitt morgonkiss ändå var de dyblöta! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Att du/ni haft en fin,kul,god jul ser jag av dina bilder,,en glad snäll tomte verkade ni haft,en fin liten storögd brunögd gosse ser jag oxå..Vi fick en dryg dec,med snö i Vreta natten mot juldagen..Ha en skön fortsättning nu.Kramen.

Camilla sa...

Tänk...vad Tomten snorig också. Hoppas att alla har kryat på sig nu.
Ser ut som du haft en underbar jul.
Det har snöat här också. NU får det räcka!!
Kram och god fortsättning!

Disa E sa...

Låter som en trevlig jul med barn baciller och djur ! Osså maten förstås och tomten ;)
Ha en god fortsättning !
kram

Yvonne ♥ sa...

Ja nu gäller det att låta bli att göra "Mitor" .. Hade inte folie så jag tänkt ... testar med gladpack.. ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Ja gratta mellansonen du,,resten av dagen ska jag bara göra ingenting,tvättmaskinen är igång så det blir hängning sen..Haé fortsatt mysigt..Kramen.

Nett sa...

God fortsättning :)

Hoppas att snöandet har gett med sig för er, här har vi nu mindre snö än innan jul.

Kram

Diana sa...

Sv: Nu har jag sovit och klapparna är genomsökta! Haha! :)Senare blir det kanske lite vin och gott i soffan.