Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 26 juli 2013

ALLT MAN ORKAR ÄTA

Ja i alla fall på dan, till lunch. Det har ju åskat en hel del under tidig morgon men luften är fortfarande varm och klibbig så energin ligger inte på topp.
Honungsmelon flingor och iskall fil, det var läskande gott...
Två svettiga hundar som inser att det blir för varmt att ligga i vindskyddet,bättre söka skuggan....**
Ha det gott i sommarvärmen...♥

19 kommentarer :

yvonne sa...

Jag orkade bara med en sallad till lunch. Joo killarna tycker om att man kan några meningar på deras språk.Ha en bra varm dag! Kram!

Aurora sa...

hallonkräm och mjölk här. Fanns inte mycket mer i skafferiet. Försökte ta oss till affären men blev tvingade att vända pga alla köer. E4-trafiken lotsas nu via vår lilla håla. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, nu är det varmt för de små!!

moi sa...

Jaså ni har haft åska?! Det hade vi också behövt, för att rensa luften. Värmen fortsätter och det är inte mycket man orkar göra.
Klokt av grabbarna att söka upp skuggan - där det börjar bli trångt nu
Kram

Paula´s Blogg sa...

Ja, pust det är varmt nu!
Vi ska o äta pizza ikväll o sen blir det utomhuskonsert :)
Ha en fin fredagskväll!

Kram

ansepanse sa...

låter gott :)
kloka hundar som söker upp skuggan :) det gör Nemo och Sluggo också, fast Sluggo gillar att ligga i solen en liten stund
kramar

Frufilosofi sa...

Ja det är ju så varmt, nästan så man bara kan äta glass ju hehe. =)
Ha en bra dag kram

Veiken sa...

Ja. värmen har slagit till ordentligt
och nu längtar vi efter regn. Det har inte kommit en droppe på många veckor nu. Dom har lovat regn till i morgon - den som lever får se. Läcker lunch! :) Kram

Yvonne sa...

Har jobbat lite med bloggen idag,satte in en annna webläsare safari den är bättre till bloggen.. nattikram och Pööss

Majken sa...

åskan kan ju kvitta,,, men melonen , värmen & hundarna gillar jag :-)

SKÖT OM DIG!
Kram

Diana sa...

Här är det också klibbigt som bara den. Var nere på festivalen och det var bara att hoppa rakt in i duschen när jag kom hem, dyngsur!

yvonne sa...

Morn! I natt har det varit lite svalare.VI sitter och njuter av morgonkaffer i kuvösen. Ha en bra dag! Kram!

Camilla sa...

Ja, vilken värme. Men ändå måste man jobba :(
Tur att gamlingarna gillar att vara ute. Då kan vi sitta ute med dom. Nytta med nöje, liksom ;)
Kram!

Ama de casa sa...

Här har vi nästan lite FÖR mycket sommarvärme... Men det går bra ändå ;-)

åse sa...

Jag bara älskar den härliga sommarvärmen, men de fyrbenta hade nog önskat lite svalare dagar de letar skugga och pustar i värmen. Kram Kram

yvonne sa...

26,2 Så jag tar det så lugnt. Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Nä, det regnar sällan med måtta!!

Siita sa...

Tur man har AC i bilen. Varit med Ellinor o Thea idag till Marieberg. Hon skulle in på XXL o handla. Var sedan på Triumf o köpte en bikini-BH. Ska ju ha med till Mallis. Kram

fianathome sa...

Åh va snygga tallrikar!!Skitsnygga färger i hop med underlägget :)
Jag vill också ha åska! Här åskar det aldrig och sällan regnar det heller.
Hoppas du mår bättre med ditt ben <3
kram
Fia