Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 15 juli 2013

ÄR DET NÅT FEL PÅ MIG?

Det är dags för Open ART  igen här i Örebro. Konstnärer från olika delar i världen och även från Örebro framställer sin konst och mycket är väldigt annorlunda milt sagt, och jag har personligen lite svårt att tycka  om det jag ser. Eller det kanske är ovanan eller också är det nåt fel på mig som inte kan uppskatta det..*L*..
Nu har jag inte kollat in alla konstverken men några kikade vi runt på förra veckan...
Ok..?
Helt ok...
Det sega "spindelnätet" förtar lite av det vackra slottet...
En "lägenhet" som håller på att rasa ihop, ser ut som ett plockepinn bredvid fina Nikolai kyrkan...
Nu ska jag inte gnälla mer över det, smaken är som baken bekant..**
Idag vill inte vädret bestämma sig riktigt hur det ska vara,men det verkar som solen kommer fram mer och mer. Blåsigt är det men ändå skönt eftersom tempen ligger på ca 23 grader....
Ses....♥
             

12 kommentarer :

Anonym sa...

Hej!
Jag är också mycket besviken på årets Open ART, tycker man får skämmas. Förra gången tog vi oss en dag i Örebro gick omkring o tittade och åt sen en god lunch på Svampen. Men icke i år, var så säker.
Kram från Maggan utanför Frövi

Ama de casa sa...

Jag tyckte att den pinkande gubben var lite kul, men plockepinnet? Nej tack.
:-)

Sanna sa...

Hallå!
Jag kommer att lägga massor med bilder som jag sitter lite på kvällarna och fixar till över Örebro. Vi var ju där en hel vecka så inte konstigt att jag känner igen det mesta från dina bilder. Höjdpunkten var absolut stadsparken och Wadköping och skulle kunna gå där än och spatsera om någon stöttade upp mig. Ja för annars hade jag säkert ramlat av trötthet. *fniss*

Ha det bäst!
Kram/S

Siita sa...

Nä det verkar inte vara något att titta på. Ska Renate o Emanuel till tåget på onsdag em. Kram

Yvonne sa...

(konst)verken var inte i min smak!!Det har mulnat på här nu på em..Kram!

Diana sa...

Kul initiativ av stan men jag diggar gammal konst mer... Detta är lite väl crazy för mig. :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Konst är många gånger väldigt konstigt!!!

fianathome sa...

Om du frågar mig är det fult så man blir ledsen. Förstår inte hur man kan tycka att det ens ÄR konst.
Förfärligt fult!
Men tur kanske att inte alla gillar samma som jag..
kram
Fia

syren sa...

Inte är den konsten i min smak precis men gubben som pinkar är lite kul.Fin bild i förra inlägget på din syster och dej! kram

Yvonne ♥ sa...

Dags att gå och knyta sig! nattikram och PÖÖSS!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Han som pinkar i vattnet är rolig. Ja, det är faktiskt alla. Kul att se.
Men, det ser faktiskt ut som han pinkar gult vatten på bilden ... hahaha :)

Lisbeth sa...

Nej det är inget fel med dig. Det som är riktigt bra med konst det är att man får tycka precis vad man vill
Kram på dig