Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 20 juli 2013

GRATTIS LILLA SOLSTRÅLE♥♥

Idag säger vi ett stooort GRATTIS!  till söta fina Ida som fyller 4 år. den här bilden hade jag skickat in till tidningen med en grattis hälsning från farmor och farfar....
I morse när vi satt och åt frukost så ringde telefonen, det var Ida som talade om att hon minsann var i tidningen. Mamma skulle sätta bilden på kylskåpet och jag lovade att sätta min också på kylskåpet...
Idag är det kalas för kompisar och i morgon kommer släkten,
Hyggligt väder har vi i dag, vi gick rundan vid Rynningeviken och det blev svettigt på slutet, efter fikat nu så ligger hundarna och tar igen sig i skuggan...
Haa de....♥
En trött Peppe**
Bamse i skuggan av tomaterna**

21 kommentarer :

Anonym sa...

Hej du..Grattis till söta Ida på 4 års dagen..Jag har mulet,bara 14 grader,men ganska skönt i alla fall..Haé Kram.

Maria sa...

Grattis grattis till goungen...tänk vad dom blir stora de små liven. Hålla sig i skuggan är rätt skönt jag håller mig där också. Så gott med egna tomater bara å plocka äta o må gott. Jag fick ju några plantor men lyckades ta död på dom. Nu ska jag strax hämta Leo igen sedan blir de jobb imorgon igen livet går som för runt fort.
Ha en skön söndag/kramizar

Yvonne ♥ sa...

Kram till Ida!! Så söt hon är! Det blåste inte kallt här igår.Idag är det svittigt väder. Man blir svitt bara av att blinka! Kram!

Ama de casa sa...

GRATTIS till fina Ida idá :-)

sv: Men skosnörena på väskan måste ju kollas även om jag har sandaler...
:-D

moi sa...

Gratulationer till stora, lilla IDA på födelsedagen!
Och grattis till oss som har så underbart sommarväder!
Kram

Diana sa...

Vilken fin bild!!
Grattis till lilla, förlåt stora, Ida på födelsedagen!

Veiken sa...

En fantastiskt fin bild på 4-åringen!
Ja, på vovvarna också!:)
Svar: Båda mina kärnor har vaknat, men dom tvekar om dom gillar mig eller inte. Får se om jag kan övertala dom! ;) Kram

Lisbeth sa...

Vilken lite prinsessa ni har så söt. jag tror nog att du får dina tomater. De ser så ut om inte vädret vänder hos er. Om jag satt länge vid datorn skulle jag nog kunna tänka mig en sådan där vippsak. Just nu så blir det inte så mycket där
Ha det så fint
Kram

Susanne P sa...

Vilket gulligt litet yrväder till födelsedagsbarn!
Grattis till henne!

Kram

Yvonne :-) sa...

Nu har jag klarat av deckaren på ettan.så... nu ska jag kasta mej i bingen.. Natti min vän och stor kram och Pööss!

Anonym sa...

Kväller,ja smakar det så smakar det bra fler dagar på raken..Haé Kram.

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fenixmonas sa...

Grattis till lilla Ida! Mitt barnbarn Eliza fyllde också år denna dag. En underbart fin dag för övrigt med stråkande sol o go värme! Kramiz

Siita sa...

God morgon o grattis till Ida i efterskott. Ha ett trevligt 4 års kalas. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Bra gjort av oss!! Att klara av att se deckaren utan att decka!!! Ha en bra dag! Kram!

Camilla sa...

Ett STOOORT grattis till den söta 4:a åringen.
Kram!

Anonym sa...

Fina kort som vanligt hopas du har det liak skönt som hundarna verkar ha

Paula´s Blogg sa...

Fina foton!
Ha en fin söndag!

Kram

Rigmor sa...

Ett litet försenat GRATTIS till solstrålen, vilken fantastiskt fin bild!! Självklart ska den pryda kylskåpet, borde den göra i var mans hem vid närmare eftertanke...
Ser ut att bli en kanondag idag också. Sista dagen på min sjukskrivning, sen är allvaret tillbaka, men förhoppningsvis inte det onda knä´t...en dag i taget!!
Har en fyrbent kille här som verkligen inte tycker om sol och värme, så nu funderar jag på de här kylfiltar som finns, om det är bra eller mest humbug. Har du några tankar eller idéer om dom??
Ha en fin söndag vännen, och kalasa ordentligt idag!!
Kram kram

Nett sa...

Grattis till lilltjejen :)

Nu är vi hemma, har bloggat under hela veckan men inte läst eller svarat på kommentarer så nu har jag en del att ta igen :)

Kram

Sanna sa...

Vilken liten gullunge va på 4 år. Så söt och den bilden var kanonbra.

Idag blev det inte många knop här heller kan jag lova....hehe

Ha det bäst!
Kram/S