Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 19 juli 2013

VIPPDYNA

Vad mycket kul saker man läser om. Ja kanske är dom bra också. Tex. vippdynan som jag läste om i en tidning.
Ju längre man sitter framför datorn, desto mer sjunker vi ihop i stolen och glömmer allt om korrekta sittställningar.
Det råder den smarta vippdynan Posture+ från BackJoy bot på. Dynan kan sättas direkt på stolen och är som en vagga, som hela tiden ser till att du håller kroppen i korrekt sittställning.
Därmed slipper du ömmande ryggmuskler...
Det låter ju perfekt,eller hur?
Man kan gå in och kika på www.backjoyeurope.com

12 kommentarer :

Camilla sa...

Låter ju smart iallafall! ;)

Önskar er en riktigt trevlig helg i det fina sommarvädret!

kram

Siita sa...

Verkar vara en förträfflig sak. min mat gick hem hos flickorna, alla tre. Alice var ju med också. Kram

moi sa...

Det är så bra att du håller ögonen öppna och tipsar om alla nyheter som finns!
Det här verkar ganska smart. Men den får jag ha på jobbet för här hemma sitter/ligger jag i soffan och leker med datorn.
Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vilken smart grej!! :)

ansepanse sa...

det vore kanske något att ha, får ofta ont i ryggen
Sv: tack :) det blir ju fint väder hela dagen imorgon, så det blir säkert en härlig dag, jag ska ta mycket bilder :)
kramar vännen

Yvonne ♥ sa...

Vilken smart grej..Bra att du håller ögonen öppna och tipsar oss..Klart bäst att fördela ut godiset på hela dan! Kram!

Veiken sa...

Det gäller att hålla balansen.... Har Hebbes frön/kärnor vaknat hos dig ännu? KRam

Yvonne sa...

Nattikram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Håller dessa vad de lovar så tycker jag att det borde inhandlas på mitt jobb! Där har vi mycket ryggproblem pga av det ständiga datorjobbet. Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! Här är det SOL och 21,1 + kl 07,32 .. Ha en bra dag! Kram!

Diana sa...

Smart! Jag har börjat att sitta som en hösäck. Skärpning på mig!

Sanna sa...

Behövs säkert för min onda rygg...fast man borde kanske begränsa sittandet också. :)

Trevlig lördag till dig o familjen!
Kram/S