Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 4 juli 2013

I GÅR KVÄLL HÄNDE DET..

Igår kväll när vi satt och åt så började det låta från gatan och en särskild lukt spred sig, och mycket riktigt. När jag gick till framsidan så var dom där....
Asfalts gänget, och nu kan man undra.Kommer asfalten att räcka till sista hörnet?
Jodå, det gjorde det,skam vore det väl annars...**  Så nu är det så jämt och fint där ute,inget att klaga på.
Jo, jag kan klaga på vädret, för i dag regnar det. Riktigt ordentligt emellanåt. Vi inväntar lite lindring i skvalandet, hundarna och jag.Eller Bamse och jag bryr oss inte lika mycket som Peppe,honom får jag dra ut om det regnar...
Men det verkar som det ljusnar upp så vi får sätta lite fart här...
Ses....♥

20 kommentarer :

Diana sa...

Nämen oj, vad snabba de var! Haha! Och lika tråkigt påklädda även denna gången. :) Fegisar som inte vågar hantera varm asfalt halvnäck.

God morgon!

Anonym sa...

Det har regnat en skvätt här oxå,men det är så grått så det kommer säkert mer..Ja det ska bli kul att komma upp till stugan med barnen Loke minns för han var dit för 3 år sen,men Moa kommer inte ihåg något,klart hon var bara 2 år..Synd att återvändardagen krymper,det blir allt färre människor i byn,,eldsjälarna,som är så viktiga blir också färre..Haé Kram.

Siita sa...

Duggregn här nu. Inga asfaltsgubbar i Storå. Kommer väl fram o börjar när solen kommer fram. Dålig uppslutning på jobbet idag bara ca 20 st. Kram

badtant.bloggo.nu sa...

Hej. Kliv inte i den nylagda asfalten bara. Men det verkade som de var super snabba dessa asfaltsgubbar. Ha nu en fin kväll och hoppas på sol.

Paulahelenas sa...

Nyss kom det en liten skur..annars har vi haft ganska så soligt idag.
Har varit med sonen så han skrev teoriprovet för mopedkortet. Fick godkänt :)
Tvättar kläder o hänger ut !

Kram

Äppelblom sa...

En liten sommarhälsning och tack för kommentaren.
Tack även för bilder med lite manlig "fägring" att vila ögonen på. Hihi!
Må så gott och ha det bra!
Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vad bra att de kom tillbaka så snabbt! :)

ansepanse sa...

vad bra :) så nu är det fixat och klart
här har det varit gråväder hela dagen
Sv: pioner kan vara svåra att flytta, jag har lyckats med en
kramar

Ama de casa sa...

Liiite kan du ju klaga på vädret - för asfaltsgänget hade på tok för mycket kläder på sig...
;-)

Veiken sa...

Någon som hade hand om planeringen hade tur att asfalten räckte!
Usch, så fult med det gula på gubbsen - sa du inte att det störde utsikten?
Då hade det bara varit att lägga kläderna någon annanstans! Tralalala... Kram

moi sa...

Oj, där blev jag (positivt) överraskad - att det verkligen skulle bli klart före semestern alltså.
Men ser de inte väldigt, väldigt varma ut?
Kram

moi sa...

Oj, där blev jag (positivt) överraskad - att det verkligen skulle bli klart före semestern alltså.
Men ser de inte väldigt, väldigt varma ut?
Kram

Yvonne ♥ sa...

Sååå då har du haft något att vila ögonen på igen......Spindlar klarar jag av att se ,men inte att röra.Ha en bra kväll.Kram!

Viktkamp sa...

vilken tur att det räckte denna gången =) Älskar doften av asfalt =) Kram

Yvonne ♥ sa...

Godnatt vännen! Pössen och kramen!

Susanne P sa...

Hahahaha! Jag tänkte just: undrar om det är kallare, för de har ju så mycket kläder på sig, de där asfalterarkillarna.. ;)

Kram

Majken sa...

Skönt med en hel, trots att den är lappad gata :-)

Hoppas att regnet gav med sig & att ni fick en fin dag med sköna promenader :-)
Kram

Fenixmonas sa...

Så bra att de kom tillbaka och gjorde klart! I morgon förväntar jag mig att sommaren börjar att växa in här...Hur såg din statistik ut för mars? Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Så du fick dina killar utanför huset, till slut ;)
Kram!