Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 15 januari 2013

BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG

Det här julkortet kom i dag, förmodligen så har det väl hänt nånting i posthanteringen. Det var sönderrivet och lagat med tejp,och posten hade skrivit i en liten klisterlapp att dom hoppades att vi hade överseende med förseningen och att det var trasigt...*

                                                  
Julaktigt väder har det varit i dag som sagt, och det snöar lite fortfarande. Parkering hittade jag till bilen,och fotvården var lika skön och behaglig som alltid. Om vi inte pratade så mycket skulle jag garanterat somna..*L*..
När jag skulle åka hem så var det inte bara att sätta sig och köra i väg. Snö skulle sopas av och rutor skrapas. Och alltid när man öppnar bildörren för att ta ut borsten så puffar det in ett snömoln och lägger sig på sätet..**
Bamse gillar verkligen snön och skuttar glatt runt och letar godis...
    
Peppe däremot ser inte värst munter ut,snö och vinter är inte nån höjdare enligt honom**

                                     

Mattes raringar♥♥
                              

17 kommentarer :

Rantamor sa...

Fotvård hade jag med igår när vi var i bastun, fötterna blir mjuka å goa när dom får ligga å bada lite.
När man blir äldre så börjar man vårda fötterna lite bättre, dom ska ju funka länge, länge ännu.

Ett tips placera sopen på framdäcket där den inte syns... så att du kan börja sopa innan du behöver öppna bildörren...

Tjingelingen från Rantamor.

Susanne P sa...

Det där med snöpuffen som alltid trilskas att pysa sig in på förarsätet är ett stort problem!!
Klart att lilleman gillar snö! Vem gör inte det?! ;)
Kram

Majken sa...

De har det bra dina vovvar :-)

Härligt med fotvård.. jag tänkte att jag skulle unna mig det oxå snart :-) För 1a ggn... Jo jag vårdar ju själv men kroppen är ju inte alltid så medgörlig...

Ha en fin kväll!
Kram

Hörni sa...

Mamma Elsa gillar också snö och var överlycklig att det kommit ännu mera idag. :)

Yvonne ♥ sa...

Bamse ser för härlig ut på den bilden.. Nu ska jag tippa ner i bingen. Nattakram och PÖÖSS!

Diana sa...

Vilket sött litet julkort, tur att det kom fram trots förseningen!
En gång kom där ett brev från min moster, som bort typ tre mil från mig, det var poststämplat i Polen! Så det hade varit där och vänt. :)

Aurora sa...

Kortet hade säkert fastnat i ngn sorteringsmaskin. Kul med snöglad vovve. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! Hoppas du har sovit gott ! ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Ja stundom blir det mycket musik,,det skulle vara fattigt utan musik..Ja fy att det blev vinter igen,snöade hela dagen i går..Blir en sväng till Uppsala i dag..Haé Kram.

Anonym sa...

försök o borsta av runt dörren o öppna försiktigt då brukar det funka utan snö på sätet :)

Anonym sa...

Ah ! Jag förstog att Peppe och Bamse inte var oppe så tidigt som jag idag he he he !!! Ha det bra !

Browneyedgirl sa...

Jag nöjde mig med snön som låg =) Men hade inte behövt mer. Fast barnen älskar det. Nu kan dom åka pulka igen. Kram och ha en fin dag

Siita sa...

God morgon. Fotvården var jag till i mellandagarna. Bamse ser ut som en snögubbe. Här kom inte så mycket men det pula hela dagen o en bit inatt. Men kallt har vi -9.5 grader. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, han ser lite butter ut, Peppe ;)
Men snö är ju skoj, bara man slipper frysa och bli blöt.
Kram.

Ama de casa sa...

Det är ju kul att det finns NÅN som uppskattar vintern ;-)

Carina Sjölund sa...

Roligt att få ett julkort sent om sides :)
Mysiga bilder på snyggingarna♥
Förstår att Bamse gillar att plumsa i snön, han har ju en rikgtig päls :)
Ha en fin dag!
Kramen goa bloggvän♥

Yvonne :-) sa...

Olyckan igår kommer att drabba många personer.Doktorn ringer om Kjells prover på ögonen,om han ska ha fler sprutor. Kram!