Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 25 januari 2013

TOTALT HJÄRNSLÄPP

Jag vet inte ett dugg vad jag ska skriva, när man väl sätter sig här så blir det tomt i huvudet.Inget ovanligt kanske...*L*...
Det har gått för runt i dag så när man väl hamnar i soffan sen så somnar man väl ovaggad....
Men nu ska vi i alla fall äta snart och ta lite fredagsmys.
Det har faktiskt varit lite mildare i dag med "bara" 6 minus mitt på dan. Jag som alltid fryser så om händerna var jättevarm när jag kom hem med hundarna efter lunch promenaden.
I morgon kommer Amanda och Ida hit och ska sova över till söndag så då blir det full fart. Dom har redan beställt pizza till kvällsmat i morgon. Men till lunch ska vi grädda plättar tycker dom, för det äter dom bara hos farmor..*L*..
Om ni till äventyrs saknar mig i morgon så vet ni vad jag gör....*
Haa de....♥

                                                        

21 kommentarer :

Rigmor sa...

Lite bloggtorka här också...eller jag är nog lite för trött efter den här veckan.
Å vet du...jag har varit i kontakt med en kennel nu i veckan, och det väntas valpar till våren om det går som det ska!! Nu är det inte alls säkert med det, först ska operation övertalning av mannen genomföras. Och där är vi inte i hamn än...
Ha nu en riktigt skön och mysig helg vännen, hoppas på sol och lagom temperatur!!
Kram kram

moi sa...

Jag kommer att sakna dig o dina inlägg men är glad att andra får glädje av ditt sällskap.
Och så får du säkert material till ett härligt söndagsinlägg!
Kram och trevlig lördag!

Yvonne ♥ sa...

Har du fönstertittare hos dej???? Bäst att du drar för fönstret innan du klär av dej för att nanna.. nattikram och Pööss!

Majken sa...

Vad MYSIGT att få vara barnvakt i helgen :-)Pizza låter som ett bra val. Är det då hemgjord eller från Pizzerian?



Lite skönt med egentid/bloggtid när man nattat gubben :-D

Sov Gott!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

En finfin helg ska du ha. De har jag också, här snusar en son o sondotter gott nu - endast farmor är vaken:)

Kramiz o go helg

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Visste inte att du var omkring och tog foto genom fönstren *L*.Grannarna har inte klagat??? :-). Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Gott med pizza, gör du pannkaksplättar lr mos. Kram i snövädret.

Villa Frejas bokblogg sa...

Så mysigt med barnbarnsbesök. Nu har du fullt upp i helgen :)
Kram.

Hörni sa...

Vad mysigt att umgås med barnbarnen. Lilla Mu beställer alltid pannkaka när hon är här. :)

Semester & Mat sa...

Ja du har nog fullt denna lördag kan jag tänka mig ;)

Kram

ansepanse sa...

jag skrev en kommentar och den bara försvann :(
vad trevligt med barnbarnsbesök och ja, vi vet vad du gör om du inte hörs av :)
kramar

Carina Sjölund sa...

Mysigt med barnbarnen på besök :)
Okey, då vet jag vad du pysslar med, om du inte kikar in till mig♥
Kramen vännen♥

Rigmor sa...

Jodå...har allt saknat dej under dagen...
Svaret på din fråga...schnauzer...Har egentligen inte så mycken erfarenhet från den rasen, men känner att den nog skulle passa oss. Berätta gärna vad du vet om dom!! Sen är det inte alls säkert att det går att genomföra, jag måste ha klartecken från mitt jobb om ledighet och sen fortsatt schema. Får jag fortsätta på mitt schema som jag har nu, då skulle det nog funka, men blir det fler hela dagar...då kör det ihop sej!!
Ha en fortsatt skön lördagskväll, och jag antar att ni njuter som bäst av pizzan just nu!!
Kram kram vännen!!

Yvonne ♥ sa...

Nu har jag sett stjärnorna på slottet och konståkning för damer utan att somna.Ska natta mej nu.Sov nu så gott vännen.nattakramen ock Pööösssen!

Anonym sa...

Kväller,,ja du var en av de 3 som nådde pallen,Grattis..7 st var ute och cyklade..Nattis Kram.

Camilla sa...

Låter som du haft en kanonhelg.
Jag misstänker att DU inte har hunnit att sakna oss ;)
Kram!

moi sa...

Trött (och nöjd) efter gårdagens äventyr?

Annette sa...

Blogg torka det får man i bland.Hoppas du har haft en underbar helg med dom små.Här hemma kan jag inte fatta allt man hann när jag jobbade.Dagarna bara rinner i väg nu tycker jag.Ha en skön söndag.Kram

ansepanse sa...

Sv: jag glömde skriva i kommentaren förra gången: vilken härlig bild, är det du som är med på bild?
kramar

Sussi sa...

Antar att det är vila som gäller idag då efter en helg med full fart :)
Hoppas den varit härlig..

Kramisar

Åse sa...

Hoppas helgen varit riktigt mysig tillsammans med barnbarnen. Kram kram