Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 9 januari 2013

BLOGGTORKA

Egentligen borde man släcka ner bloggen, eller åtminstonde låta den vila fram till våren kommer. Totalt tomt på att skriva nånting. Uselt humör känner jag som ligger och jäser...
Varför blir det på detta viset? Pjtaa, om man visste det..?
Gråmurrigt väder i dag och lite lätt snöblask på eftermiddagen, Bamse ligger här och torkar fortfarande.
Sonen Peter kom förbi vid lunchtid,han hade halvdag i skolan. Nu låter det som om han vore en liten skolpojk. Men han är tvåbarnspappa och 33 år..*L*..nåja, i alla fall är det alltid roligt när nån av barnen dyker upp.
Ur led är tiden på dagen, här sitter jag med en latte och det är dags för att börja med maten. Nu blev jag ju mätt på latten, men gubben vill nog ha lite lagad mat** inga matidéer har jag så det får bli makaronipudding,det duger gott.
Fakturan från E.ON  ligger här och stirrar mig elakt i ögonen, den röda loggan lyser lång väg, ingen rolig räkning, det märks att December var en kallare månad...*

Igår kväll blev det inga problem med vilken kanal jag skulle se, jag somnade i soffan och där sov jag jättegott tills det var dags att ta ut hundarna på gonatt kissningen..** så gick det med det, men i kväll ska jag banne mig se på fyran och sista delen på Inkognito,

Haa de....♥

                               
                      
                     

17 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Går mest skräp på teve nu ändå så det gjorde du rätt i som sussade gott en stund :)
Kram.

fianathome sa...

Men det är ju känt att Tv är världens mest sövande apparat. Jag har jättesvårt vissa kvällar att hålla ögonen uppe. Längtar att sätta mig för att se ett visst program och konstaterar efteråt att jag sovit bort det - Kul?!
Bloggtorka har vi alla mellan varven. Då får man pausa en dag eller två. Så tänker jag.
Ha det så gott ikväll :)
kramelikram
Fia

Annette sa...

Ja bloggtorka det får man ibland.Då får man vila från den ett tag.Jasså du somnade i soffan i går.Jag var pigg som bara den.Hade svårt att sova när det blev dags för det.Vet inte om det kan vara att jag har jobbat i 8 dagar nu.Så man är uppe i varv.Då får vi se om du är piggare i kväll.Kram vännen

moi sa...

Bloggtorka? När kan jag räkna med att min kommer. Fast jag skriver inte så informativt och intressant som dina inlägg. Jag "fjantar" mest, då är det lättare att svamla på.
Idag har jag Hospitalet igång på tv:n. Som om man behöver se människor på sjukhus!?!?

Anonym sa...

Bamseplutten är så söt! Vi har själva en 6 årig svart cockertik. Cocker är den finaste hundrasen! Kram Riitta!

Susanne P sa...

Du har ju alltid något att skriva om!
Alltid roligt att titta in till dej.

Kram

Ama de casa sa...

Just nu sitter vi och tittar på spansk tv. Så vi fattar ännu mindre än vanligt ;-)

Maria sa...

Ja här är en till som idag har legat å småsovit på soffan men nu e jag vaken å en kopp kaffe för å värma mig lite. Tur man inte måste gå ut på någon längre promenad för fy va de blåser här i kväll.
Kramen

Yvonne ♥ sa...

Du och jag har sett samma program!! Bloggtorka??? du fick ju ihop mycket att skriva..Nu ska jag kissa töserna och sen blir det bingen!! nattikram och Pööss!

Siita sa...

God morgon. Idag ska jag till Forexbanken o sen blir det en sväng in till Maxi. Sen är det första juntan för i år. Kram

Fenixmonas sa...

Märks inte alls att du lider av bloggtorka...ett riktigt innehållsrikt inlägg blev det ju...Kramiz

Anonym sa...

oj idetorka här jag blir chockad :)

eftersom du nu skriver så ofta får jag flytta din blog till min "dagliga att läsa blog"

Browneyedgirl sa...

=) Ibland har man bloggtorka. Men vet du vännen, jag tycker det är mysigt bara att se vad du gör om dagen.
Kram och ha det fint nu!

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! Skype är bra och man ringer gratis.Ha en bra dag! Morgonkram och Pööss!

Vicke sa...

torkan kommer och går, ha en fin dag nu

Carina Sjölund sa...

Hihihi, jag har ett inlägg om bloggtorka idag. Ibland har man ingenting att berätta om. Så visst får man vila från bloggen ibland. Men inte förlänge bara :)
Kramen min vän♥

Åse sa...

Bloggtorka får man lite då och då , du kommer igen när du känner för det. Kram vännen