Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 6 januari 2013

VEM ELLER VILKA GISSADE RÄTT?

Ja ni var några stycken som gissade på maten vi skulle äta i går kväll gubben och jag. Inte så svårt att se säger jag som hade facit i handen..*L*..
Jag ska inte vara knusslig utan säga vilka sex som hade rätt..
Jansson var rätta svaret..*

1.Diana
2.Caroline
3.Sita
4.Äppelblom
5.Husfrun
6.Rigmor

Ja ni andra var väl på rätt spår en del om man tänker sig potatisgratäng tex,men nära skjuter ingen hare som man säger..*
Maten i dag då? Ja egentligen hade jag tänkt kassler och potatisgratäng,men det blir lite kaka på kaka så det får bli klyftpotatis istället och en sallad till.
Gråmurrigt väder har vi och riktigt besvärligt väglag med underkylt regn tidigare. Dottern med sambo kom hem från vistelsen uppe i stugan i går kväll, då var det bra väglag tack och lov så man slapp oroa ihjäl sig..
Vi halkade runt nere vid Rynningeviken tidigare på förmiddagen, det var mycket folk där och många som gav sig ut på långfärdsskridskor.
Nehej,jag ska väl fortsätta med maten,
See yaaa...♥

Lite smågos i mattes säng***

17 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Sötnospojkarna.
Här tänker jag och barnen göra färsbiffar och ris tror jag minsann. Eftersom jag är magsjuk och mannen är på jobbet bör jag nog delegera så mycket som möjligt av matlagningen åt barnen ;)
Kram.

Siita sa...

Vilken härlig bild på killarna. Här blev fläskytterfile o en ny sallad som jag fick recept på igår. Kram

Veiken sa...

Du kunde faktiskt skickat en bit Jansson till mig - det hade suttit fint! ;)
Läcker bild på vovvarna! Kram

moi sa...

Jansson är sååå himla gott, liksom kassler. Själv åt jag också gott idag; stekt sill/strömming och potatismos. Yummie yummie.

Susanne P sa...

Åh, Jansons som är så gott.

De ser verkligen ut att ha skojigt ihop, grabbarna!
Kram

Carina Sjölund sa...

Vackra fyrbenta killarna♥

Du skulle ha skickat lite Jansons till mig, då har jag inte behövt åka hem och laga mat :)
Kramen rara du♥

Majken sa...

mmmmmm Janzon är så himla gott :-)

Vad skönt att dottern kom hem helskinnad...

Ha en fin kväll & smaklig spis :-)
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Oh vilken gosebild på hundarna:)
Janson de e gott, men vi gjorde faktiskt en Nilssons en gång - gott de med :)

Kramiz

Sanna sa...

Hade nog gissat på Janssons med tanke på formen på potatisen fast det är ju lätt med facit i handen nu. :)

Halt är det fortfarande hos mig med och så himla tråkigt att vandra ute. Vill ha sommar nuuuu...

Ha en goer ny vecka på dig också Mita och klapp till jyckarna.
Kram/S

Diana sa...

Haha, jag vann jag vann! Och länk fick jag. :) Det var ju huuur lätt som helst. Hehe.

fianathome sa...

Jansson är gott de!
Å vin med men inte ihop :=0
Ett glas rött före maten - I like it!
Här är det fetaostsallad, vitlöksdressing och bröd.
KRAM
Fia

Yvonne ♥ sa...

Jag fattade inte att man skulle gissa.. Nu har jag snart ett möte.Ja ja det är med John blund! Nattakram och Pööss!

finafrun sa...

Jansson som är så gott!

Hörni sa...

Åh en sån fin bild på sötnosarna. :)

Jansson är gott som bara den, men just nu är jag lite trött på julmat. En till julskinka skulle jag däremot kunna trycka i mig. :)

Sv: Tack tack! :)

Yvonne ♥ sa...

Jag hade precis somnat när du kom med kramen och pöössen.Ha en bra dag! Morgonkram!

Rigmor sa...

Jo...det var det jag förstod...att det var Jansson som var på besök, och som du säkert förstod är jag ingen fan av det...Men jag hade rätt, och det är huvudsaken...**skrattar**!!
Skönt att de är hemma, dottern med sambo. Att ha dom ute på vägarna...ja där tycker vi ju lika vet jag sen förr.
Ha en riktigt skön start på veckan, idag åker det sista av julen tror jag...
Kram kram

Disa E sa...

Så mysiga dom är..voffsingarna :o)
Kram och ha en fin dag.