Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 5 januari 2013

INTE HELA SANNINGEN

Jag sa nån gång i början på veckan att jag skulle plocka bort julpyntet. Tror ni jag har gjort det? Icke då, jo några tomtar är borta men resten är kvar och står där och blänger på mig, säkert är dom trötta nu och vill ner i lådan och vila till nästa jul...*
Den här tomten vill starta upp släden och köra "hemåt"tror jag...
Men jag tog faktiskt fram hink och trasa förut och började damma av i sovrummet bytte dukar och tog bort lite,till och med stjärnan i fönstret. Men sen blev det stopp när jag satte mig med fikat och började läsa i boken. Ja sen hamnade jag här, och nu ska jag gå ut en sväng med vovvarna,
Solen har varit framme hela förmiddagen,men nu börjar det dra in en del moln. Ja vi får väl se hur långt jag kommer med demonteringen av julen i dag..**
Januari 2009 Peppe och Famous♥

6 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Jobba på du!Här skiner solen idag!! Kram!

ansepanse sa...

här har det varit dimmigt mest hela dagen men vovvslarna och jag fick en härlig promenad i skogen ändå
du måste inte plocka bort hela julen på en och samma dag
kramar

Carina Sjölund sa...

Så roligt att plocka fram alla julsaker :)
Men inte lika roligt att städa bort...
Ha en fin kväll!
Kramen rara du♥

Siita sa...

Hejsan snart kommer inlägget om idag. Här blev det ingen tårta alls. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Tänk så mysigt det är att pynta allt i december men nu är man så ofantligt trött på julsakerna ;) Här har det mesta plockats bort, dock inte granen eller stakarna i fönstren.
Kram.

Yvonne ♥ sa...

Det är bara att fundera Svaret kommer imorgon! Kram!