Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 4 januari 2013

JAG HADE DÖTT AV SKRÄCK!!

Fy farao när man öppnar tidningen och ska läsa den till frukosten och det handlar om en stooor spindel. Jag har värsta spindelfobin precis som tjejen det handlade om i reportaget, men hon dog inte av skräck i alla fall...
Jag tror det var på nyårsafton och hon skulle gå ut och handla nånting och ska ta på sig sina läderstövlar. Hon stoppar ner foten och känner nånting mjukt som tar emot. Aha..kan det vara dottern som stoppat ner nånting i stöveln. Hon tar ner handen i stöveln och drar upp "saken" och ve och fasa, det är en spindel stor som en större handflata. Det är då jag skulle ha dött av skräck,eller i alla fall svimmat av.
Hon gallskrek och sprang in i tv rummet och ringde 112. Polisen skickade ärendet vidare till Kumla Bostäders jour som åkte hem till henne och fångade spindeln och slog ihjäl den.
Tjejen vågade inte vara i lägenheten på flera dagar med sin dotter utan åkte hem till sin mamma. Tror jag det,har man spindelfobi och hittar en sån stor spindel sitter det kvar länge och gnager...
Förmodligen så var det en fågelspindel och dom är för det mesta ofarliga för människor, spelar ingen roll, en sån spindel skulle skrämma rent ut sagt skiten ur mig med sin storlek. Den största kan bli med ben och allt 25cm långa....
Ingen bild på en sån spindel blir det här på min blogg kan jag lugnt säga..*

Det får bli en vacker tulpan i buketten jag köpte idag när jag hade varit och klippt mig...*
Men nu får ni ha en skön fredagsmyskväll..♥

                                 

12 kommentarer :

Aurora sa...

Här är det sonen som skriker av skräck vid spindlar. Det beror säkert på att när han var liten bet sig en spindel fast vid lillasyrrans fot och han var den som fick ta hand om henne. Hennes fot svullnade upp rejält. Spindeln satt fast tills de kom hem till mig.

ansepanse sa...

jag undrar var spindeln kommit ifrån, jag läste om det på ett annat ställe också men var hade den kommit ifrån stod det ingenting om
kramar

moi sa...

Om jag inte hade dött så hade jag absolut "gjort i byxorna". Herre min je vilken chock!
Själv hade jag en bautaspindel som invaderat min redskapsbod i somras. Det var ett äventyr bara att öppna dörren, man visste inte var den höll sig gömd. Fy sjutton. Tacka vet jag tulpaner. En av de finaste blommor som finns!

Rantamor sa...

Spindelfobi...ja inte hade jag jublat över en spindel i en stövel...
men hade jag sett en råtta hade jag troligtvis dött...
stackars Rantafar.

Hoppas att du och dina fina vovvar har det bara bra...
nu ska vi ju städa ut julen.

Tjingelingen från Rantamor.

Sussi sa...

Men fy vilken fasa! Fy sjutton. Man hade ju varit livrädd. Läskigt. Hoppas man aldrig får vara med om något liknande..

Kramisar

Yvonne ♥ sa...

Vi hade svimmat ihop!!Spindlar och ormar har jag skräck för!! Ola har ormar.Tänkte samla mod och fota dom.. Natti vännen och sov så gott!! PÖÖÖSSS!

Semester & Mat sa...

Tacksam för val av bild. Fick också endel rysningar när jag läste detta. Men känns ändå lite förvånansvärt att de skickar bostadsföretaget, tänk om det varit sig en giftspindel...

Kram

Siita sa...

God morgon. Så stor spindel har jag nog fobi för. Räcker att dom är större än 2 cm. Men dottern i Sthlm har fobi även för dom små. Ha det gott, idag blir det att åka till Ingela. Hennes son fyller 17 år idag. Kram

Fenixmonas sa...

Jag håller med dig, något så fruktansvärt!!! Fast hur i all sin dar hamnade den spindeln där...dessa finns ju normalt inte här i vårt land...Kramiz

Rigmor sa...

Samma här...och nästa fundering, hur sjutton hade den hamnat i skon i hennes lägenhet?? Det är jag nästan mer intresserad av...Så hädanefter när man köper skor, ska man lägga dom i frysen i två veckor för säkerhets skull...??
Nu laddar jag för en dag med kameran, vädret ser ut att vara på min sida, men ungen sover ju än...***gapflabb***!!
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Men fy bubblan, jag hade dött. På riktigt tror jag.
Varifrån kom spindeln då? Iiiii!
Kram.

ansepanse sa...

Sv: och fy tusan, tur att vi inte bor så, vilken obehaglig överraskning, nej, jag vet heller inte om man får ha sådana spindlar
kramar och en fin lördag till dig