Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 3 januari 2013

NÄR KNOPPAR BRISTA..

Inte än kanske, men när man tittar på Magnolian så kan man lätt tro att våren är på gång...
Fast den brukar ju se ut så här den här tiden på året, så underbart sen när den börjar blomma.Drömma kan man få göra...*
Tills den står i full blom,sååå vackert...**
Idag har inte vädret varit nån höjdare, lite regn på förmiddagen så den is som finns kvar blev ännu halkigare att gå på. På dom ställen det har varit dåligt skottat är det livsfarligt att gå om man inte har broddar på..
Nu ska jag ställa mig vid spisen och grädda pannkisar,Husse har gått ut med Peppe, Bamse och jag gick våran runda förut.Det behövs lite träning för honom så ensam prommenader är bra då man kan koncentrera sig bättre.Eller rättare sagt,Bamse blir mer fokuserad på mig..**
Haa de...♥
Det som göms i snö....kommer upp i is...**

                                          

26 kommentarer :

Diana sa...

Jag har ett foto på en magnolia och de är ju bara sååå vackra! Det får kanske bli ett sånt inköp till trädgården? Jag är förtjust i "körsbärsträd" med, synd bara att de blommar så kort tid.

Anonym sa...

Men du,inte kan du prata om vår än..
Jag tänker på han med spenaten,,Karl Alfred..Klart du ska ha stövlar som tål vatten..Gråväder har det varit här oxå,lite snö kom på Fm..Haé Kram.

moi sa...

Magnolia! Vår! Oh, vad jag längtar till min vårklädda koloni nu!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, lite vårkänslor får man allt när det töar och när solen gör sitt bästa att kika fram bland molnen :) Härligt är det.
Kram.

Anonym sa...

Fin blomma :)

PAnnkaka gu va gott

ja det brukar ju vara snö men is funkar också :)

finafrun sa...

Åh Magnolia är så underbart! Om ändå våren kunde skynda på sig lite...

Majken sa...

Ja magnolian tror tydligen att våren är här... jag hoppas oxå det men vet att än är det vinter kvar (säger mor) ;-)

Hoppas pannkakorna smakade gott :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Ta det så lugnt vännen ,våren kommer när den kommer!! Nu slår jag ihop de blå!! Kramen och nattapööössen!

Fenixmonas sa...

Magnolia är så vackert, dessa blommor överglänser de flesta! Ingen is kvar här men mannen rapporterade halka nu på morgonen, trots att det är över fem plusgrader...Kramiz

Siita sa...

God morgon. Vår vad skönt det låter, men än har vi minst 2 månader kvar dit. Mangolian är så fin. Kram

Nett sa...

Härligt, nog ser det ut som att våren skulle kunna komma där på ditt foto om det inte vore för all snö på backen. Kram

Camilla sa...

Du har då mer vår än jag. Här ligger det fortfarande 1 meter snö på backen :(
Vad är det som kommer upp ur sn...isen? ;)
Kram!

Anonym sa...

Hej! Här smälter snön så vi får se vad som händer om det är på väg en tidig vår eller vad det blir. Ha det bra !

Yvonne sa...

godförmiddag! Hoppas att du har sovit gott!! Här är det blåsväder!! Solen skiner så det är ganska skönt att vara ute i skogen! Kram!

Ama de casa sa...

Jag skulle också ha kunnat trott på det där med våren, om det inte vore för snön som syns där nedanför knopparna... ;-)

ansepanse sa...

jo drömma får man :) det gör jag också nu, jag har precis likadan magnolia i min trädgård
här finns det ingen is kvar alls att halka på
Sv: visst både äter och dricker man vid laptopen, jag dricker alltid förmiddagskaffet så
kramar

Åse sa...

Drömma får man och lite vårligt är det här hos oss med 8 grader, men vintern vilar nog ett litet slag och återkommer. Än dröjer det innan det blir vår på riktigt. Kram

Veiken sa...

Underbara magnolior. Det är fantastiskt när dom börjar blomma. Då är det vår! :) Kram

Susanne P sa...

Men...vintern har ju nyss börjat! Men visst längtar man till våren och solen som värmer.
Och isgator vill jag absolut inte ha!

Kram

Yvonne ♥ sa...

DEt är mycket man ska hålla hjärnkoll på!! Kram!

Carina Sjölund sa...

Så vårlikt du har hos dig♥
Här är det bara snö snö och åter snö...
Ha en fin kväll goa du♥
Kramen♥♥

Anonym sa...

Hej du,,Ja jag tror Grodan mådde bra på bilspat,,själv var jag på studenternas och såg barnbarnens första trevande försök på skridskor,,blir nog bra efter några fler dagars övning..Haé Kram.

Annette sa...

Man kan ju nästan tro att våren är på gång.Som det ser ut ute nu.Men det är nog ett tag kvar tro mig.Vad fint du har gjort med bilderna på Peppe och Bamse på framsidan på bloggen.Jag har broddar också nu på promenaderna.har varit nära nog nu att sätta mig på baken.Du får ha en skön mys fredag.Kram vännen

Rigmor sa...

Magnolia...törs jag mej på den verkligen...?? Antingen kommer hararna att göra buffé på den eller också kommer den att gå en kvalfylld död ändå till mötes...men de är ju så vackra!!
Lite mer vår idag...bara att tacka och ta emot!! Har hämtat "fotoprinsessan" idag, vi ska ha en helhelg med kameran är det tänkt, och det skulle passa finfint med sol då, och några plusgrader...
Ha en skön fredagskväll vännen!!
Kram kram

Diana sa...

Sv: Kul att det inslaget uppskattas, jag gillar ju sånt själv! :)

fianathome sa...

Mann-golia som makens mormor sa - Är så vackra och majestätiska. Vi har flera stycken utanför fönstret i vardagsrummet. Vaniljfärgade och purpur, men nu är ju allt svart och blött :/
Jag hörde småfåglar idag som kvittrade. Man påminns om ljusare tider - DET är gött det!
kram och skön fredag
Fia