Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 15 juni 2013

EN APA SOM VAKTAR SKORNA

Bamse gillar att gnaga på saker, och helst ska han ju bita på sånt som han får bita på. Typ tuggben och en hel del leksaker till hund är ju rätt bitvänliga. Fast det dröjer inte länge förrän dom ser rätt tilltufsade ut..**
Jag köpte mig ett par nya sandaler nu i veckan dom gamla bet han av ena remmen på så jag fick ta svart isoler tejp och laga så gott det gick.
Samtidigt som jag inhandlade sandalerna så köpte jag en apa, ja en leksaks, han satte jag att vakta sandalerna...
Den fick sitta där en stund innan Bamse fick tag i den,men den är fortfarande hel, otroligt***

                                 
Vätternrundan gick toppenbra för dottern, hennes näst bästa tid sen hon började åka.Och det trots att det blåste rätt bra stundtals. Så dom är nöjda både hon och sambon. Vädret annars var ju riktigt bra,ganska mycket sol och inte en droppe regn...
Nu ska jag sätta mig och titta på Scream,jag känner för lite gammal skräck i kväll..*L*...

Haa de....♥

11 kommentarer :

Diana sa...

Scream, en klassiker! :)
Smart att lägga leksaker på skorna! Men det är ingen risk att han tar skorna sen när apan väl är borta?

fianathome sa...

Di däringa hundslorvarna...;P
Här har det också gnagts!
Kram
Fia

Rantamor sa...

Men du skicka hit voffsen å gnaga för mina sandaler är skitgamla och jag skulle behöva nya att traska i...

Tjingelingen från Rantamor på vingel...

Siita sa...

God morgon. Söt apa du fick tag på. Vilket blåsväder vi har. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Hoppas att Bamse snart slutar att bita sönder saker.Man kan lära dom med klicker att låta bli att tugga på fel saker. Scream har inte jag sett ,vilken kanal gick den på?Va missade du att somna i soffan? Ha en bra dag! Morgonkram!

Annette sa...

Godmorgon! Då får vi se om Bamse inte rör dina nya sandaler.Jag måste haft tur för ingen av våra hundar har brytt sig om skor.Vad duktiga dom är din dotter och hennes sambo.Det skulle man nog inte klara av.Utan att bli öm i baken.Nu håller jag tummarna för det fina fölet.Ha en skön söndag.Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vad kul för dottern. Kram.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ingen nalle hade överlevt här hemma!! :P

Fru Filosofi (Jess) sa...

Usch jag tycker ej om skräck filmer hehe =) ha en bra söndag. =) kram

Majken sa...

När Zingo var liten så avverkade han nalle efter nalle. De bästa nallarna var vita & vi köpte dem på Granngården. Det var en pip i. Har säkert bitit sönder ett 30 tal. Sen fick han en ny favvo en ullig boll. Det hal lappats & lagats & bytts ut säkert lika många bollar som nallar.... Han tycker det är gött att gnaga när det blir fuktigt. Alltid när han får en ny mjukisleksak så slickar han på dem, för att få dem "bra" ;-)
Ju äldre han blir destå färre mjukisar går sönder. Däremot har han aldrig bitit sönder ngt annat, jo förutom mina foppatofflor...

Hoppas dina sandaler får vara ifred nu :-)

Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Lockarna är verkligen charmiga!!