Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 16 juni 2013

JAG MÅSTE BLI LITE ENFORMIGT TJATIG IGEN..

Men jag har fallit för Orkidéer,och det trodde jag aldrig skulle hända mig. Det måste bero på att dom jag köpte i höstas blommar om igen så fint så jag blir alldeles lyrisk.  Gubben börjar bli trött på mitt tjötande om hur fina dom är och att han måste beundra dom,hehe...
Visst är dom fina,det som stör mig är att dom inte blommar lika mycket samtidigt.Men man kan ju inte få allt**
Bilderna är tagna förra veckan den dag regnet forsade ner. I fredags var jag till Plantagen och skulle köpa blomjord.Hem kommer jag med två nya Orkidéer,vita den här gången.
Nu får vi se hur dom här lyckas...
Dags för lite mat nu,sen hem till sonen Stefan på fika. Det ska bli roligt att träffa lille Martin igen..
Haa de...♥

Sunday Graphic #24

17 kommentarer :

Rigmor sa...

Det är så lätt hänt...att man åker till nån affär och har liksom bestämt vad som ska inhandlas, sen kommer man hem med något helt annat...och är lika lycklig för det!! Å tro nu inte att det är ett kvinnligt drag bara, mannen i huset han faller också ofta för frestelsen, men mycket sällan för blommor...*skrattar*!!
Här hade vi bröllop igår, stora dot´ra sa jaaa till sin Jimmy på rådhuset och sen var det fest här i trädgården. Så idag äter vi rester (smörgåstårta) och går mest på halvfart. Tänk, det är inte alls lika roligt att plocka ned partytält och köra tillbaka bänkar och bord som det är att plocka upp allt!! Så nu förstår jag hu barn känner det när man säger att de ska plocka undan efter sej...!!
Ha en bra söndag, och skulle solen värma oss lite mer skulle väl ingen klaga...
Kram kram

Paulahelenas sa...

Orkideér är såå fina :)
Här har vi rätt så soligt idag!

Kram o ha en fortsatt bra söndag!

Majken sa...

Jag tycker att de är jättefina orkideerna :-)
Jag har oxå orkideer & när de har viloperiod sätter jag i en konstgjor blomkvist. Så då har man alltid blommor :-)

Hoppas ni får en mysig fikastund :-)
Kram

Yvonne ♥ sa...

Dina orkideer är FINA!Jag har inte TV4 film...Bamse lugnar ner sig så småningom..Jag är glad för min lampa.Bra att Rickard kunde fixa elen så att jag kunde sätta upp den.Kram!

Anonym sa...

Nu vvill Lilly och jag se en närbild på den hästtokiga gubben LG !! Ha det bra !

Diana sa...

De är underbart vackra och du har verkligen lyckats med blomningen! Mina vill inte alls längre och därför tjurar jag. Ska kanske testa att ge dem lite vatten...

Siita sa...

Hade blomstänglar i 2 av mina. Men när jag skulle fästa upp dom så gick den ena av. Men den jag fick av mina kompisar på jobbet efter op är full i små knopp. Kommer bild när dom slår ut. Kram

Aurora sa...

Här blommar de om och om igen. En av dem har just nu tre stänglar. Kram

Anonym sa...

Efter regnet i morse så blev det en fin dag,vi körde ner till Uppsala i dag min yngste bror och jag,hälsade på mamma på Akkis,hon åkte in för ett tag sen med värk i benen,hon kunde knappt gå,nu har dom röntgat och hon har kraftig Artros i lederna,,så vi väntar nu på en vårdutredning..Haé

Annette sa...

Du ser Marita man börjar med några stycken.Sedan är det kört med dessa blommor.Dom blommar så vackert dina ser jag.Ja vi har valpköpare till alla valpar.Känns faktiskt skönt.Många av dom tingade tidigt av oss.Känns kul när det är första gången för oss.Kram vännen

moi sa...

Jag tycker att orkideer är bland det vackraste som finns när de blommar. Kanske inte så fina utan blommor, men den som väntar på nåt gott...
Inte tycker jag att de är speciellt svårskötta heller (de kan de omöjligt vara eftersom mina blommar om och om och om igen).
För att inte tala om alla härliga varianter de finns i!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Dags för sängen! Natti min vän ..Sov så gott Nattakramen och pööösssen

Anonym sa...

Kväller,Mamma är väldigt tålmodig,får hon bara smärtlindring så är hon jättenöjd..Hon har varit osams med Sankte Per nu i många år,,hon tycker hon har gjort sitt,så han får gärna hämta hem henne..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

De är verkligen mycket vackra! Visst kan man bli lyrisk när man lyckas med denna skönhet! Kramiz

Anonym sa...

Morron ! Soligt och fint väder här. Nu åker vi på Semester ! Ha det bra !

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! Solen skiner så gott här.Vi är förkylda båda två ,inte kul alls.. Ha en bra dag! Kram!

Camilla sa...

Orkidéer är såå vackra...då dom blommar. Men tyvärr så lyckas jag nästan aldrig att få dom att blomma om :(
Kram!