Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 23 september 2013

DET BLEV ALLDELES FÖR FINT VÄDER

Jag hade ju tänkt städa ur garderoberna och plocka bort sommarkläderna i dag. Men det vart så skönt väder att det blev en ute dag istället.
Rensade bort en del blommor som gjort sitt. Tog bort tomatplantorna som också gjort sitt och gett en toppen skörd den här sommaren**
Trädgårdstunnan blev nästan full....
Hundarna var med såklart hela tiden. Bamse han gnager bort grenar från syrenen och bär iväg, han kanske tror att han hjälper till.,.**L**..
Här sitter dom och väntar på ett varsågod att få godis...
Ses.....♥

8 kommentarer :

yvonne sa...

Klart att Bamse tror att han hjälper till.Han kollar vad ni gör och så härmar han..Nattikram och PÖÖSSSSSS!

Fenixmonas sa...

Fantastiskt fint väder även här! Kan tänka mig att lille Bamse gärna vill hjälpa matte...hehehe...Kramiz!

Herr Nilssons Fru sa...

Oh de e ju så fint när hundarna hjälper till. Ved bärning är kanon. Fast vi har en golden som hjälper till att gräva fast vi inte bett henne o inte tänkt plantera nått ;)

Kramiz o hoppas du haft en fin sommar

Anonym sa...

här regnade det nu på morognen så kanske kan du rensa idag:)

Siita sa...

God morgon. Ja Bamse härmar väl er. Här hoppas vi på en fin dag idag med. Men man vet ju aldrig, klart.se har lovat regn på morgonen o sol i em. Vi får väl se. Hoppas jag får min bil idag, får lappsjuka att sitta här i skogen. Var ju ensam i 12 timmar i går. Kram

Vero sa...

Vi hade inget vidare väder alls här i Östhammar igår. Och idag spöregnar det. :(

yvonne sa...

God morgon ! Är du lika pigg nu på morgonen??? Ha en bra dag vännen.. Morgonkram!

Majken sa...

Så FINA Vovs :-)

Klart han tror att han hjälper till Bamse :-)
Har han sluppit ur tratten nu?

Ha en fin dag!
Kram