Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 30 juni 2014

GÅ MELLAN DROPPARNA

Regnet öste ner för en stund sen och det är lika bra att lugna sig med promenaden, vi har ingen brådska varken hundarna eller jag. Dom kissade av sig när vi hämtade in en blöt tidning. Jag får nog kolla upp brevlådan om den läcker in vatten på nåt sätt??...
När jag tittar ut genom fönstret så ser jag en granne längre bort på gatan bära ut två barnbilstolar med en bebis i varje. Dom fick dubbelt upp för tre månader sen, tvillingar. Dubbel glädje, men dubbelt med jobb också.....
Nu har det lugnat sig med regnet,det droppar bara lite i pölarna, så vi chansar och ger oss ut i gråvädret...
Ses....♥

16 kommentarer :

yvonne sa...

Goförmiddag! Dom är så söta dina "grabbar".....Vi ska en person som spelar höna och som har rymt .Hönan kommer då och då rusande fram ch tillbaka på scenen kacklande! Kram !

Paulahelenas sa...

Inget regn här än åtminstone....men mulet som bara vad!

Ha en fin dag trots regn! Efter regn kommer solsken får vi hoppas :)

Kram

Decdia sa...

Här lyser solen bakom tunga moln. Så trist att inte veta åt vilket håll det kommer bli, går ju inte att planera nåt!

Hoppas din dag blir fin trots regnet.

Ama de casa sa...

Hoppas solen skiner på er nu :-)

gittan sa...

Krama grabbarna från mig, sötisarna.
Det är nog kul att ha tvillingar men som du säger dubbelt jobb kanske.
Här är det både sol och regn, svårt att planera vad man ska göra.
Kramar.

Rigmor sa...

Du...jag tror inte din brevlåda läcker, det finns väl snart ingenting som håller emot dessa skyfall??!! Fast just nu ser det lite lovande ut, när man snart ska krypa till kojs...Usch så gnällig jag lät nu då, ska skärpa till mej!!
När jag var gravid med första barnet (för sisådär 37 år sen...) så var det en tjej i föräldragruppen som skulle få göra ett extra ultraljud för att det ev kunde vara tvillingar. Hon hade lite humor, så hon skojade med barnmorskan och sa " gud bevare mej, kan man få lämna tillbaka en isåfall...?". Barnmorskan gav henne en utskällning som hördes över halva mödravården, sånt skulle man inte skoja om när det fanns folk som inte kunde få barn...Humorlös barnmorska. glömmer henne aldrig.
Ha det så gott vännen!!
kram kram

Henrik Olsson sa...

Ja, ibland får man passa in promenaderna mellan skurarna :)

Gubben sa...

Alltid lika roligt att försöka "hitta" di blogg :-))! Stanna nu här ett tag är du snäll!
Här har det regnat idag också!

yvonne sa...

Jag klarade att se hela filmen på ettan! nu ska jag tippa ner i bingen Natti vännen och Pööösss och kram!

Fenixmonas sa...

Blöt tidning o blöt post är ingen höjdare, bäst att kolla upp lådan! Kramiz

yvonne sa...

Godmorgon !Vi slog nog ihop de blå samtidigt! Ha nu en bra dag Morgonkram!

Camilla sa...

Nä nu får sommaren komma med sol och värme. Nu räcker det med regn och kyla!
Punkt slut!
Kram!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Ja, man måste verkligen vara beredd att ha ett paraply.

Söta små pojkar!

Nett sa...

Fina killar :)

Här är vädret helt okej hittills, fast det skulle bli skit.. Man får passa på att njuta mellan varven.

Kram

Decdia sa...

Här lyser solen idag! Fast molnen finns där på himlen...

Gittan sa...

Tittar in till dig och hoppas du får en bra kväll.
Stora kramen till dig min vän.