Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 27 juni 2014

PERFEKT INOMHUSJOBB NÄR DET REGNAR

Ugnen skulle jag ha gjort rent för ett bra tag sen. Men det är sånt tråkgöra som gärna skjuts på framtiden. Fast idag när det började regna på förmiddagen så tog mig i kragen och drog i gång. Bara man börjar så går det bra. Eller bra och bra, jag är ju så stel i vänster axel efter att jag ramlade  så det krävdes en del pust o stön att få det utfört. Men envis som man är så blev det gjort och nöjd kände jag mig.

 Det finns ju nån som alltid är med och kollar så det blir riktigt gjort, Bamse såklart, han är där matte är,

                                                                                        

                                                 

10 kommentarer :

yvonne sa...

Bra jobbat av Dej och Bamse!!!!"jordgubben " skyddar mot både sol.regn och blåst! Bra att ungdomarna får känna på att arbeta och tjäna pengar! Kram!

Fina Frun.se sa...

Trevligt med lite sällskap! Och ugen ser ju toppen ut! Bra jobbat!

moi sa...

Du är ju jätteduktig på ugnsrengöring!
När jag väl blir färdig att göra det hos mig så tycker jag det ser lika illa ut som innan jag började rengöringen ;)
Kram

Gittan sa...

Vilken fin ugn du har nu då och tur att du har så bra hjälp.
Kramar.

Ama de casa sa...

Tips från en hemmafru: När min ugn blev alltför skitig häromåret - då köpte jag en ny!
:-D

Decdia sa...

Alla är så hurtiga nuförtiden i bloggarna, frysar frostas av, fönster putsas och nu ugnsrengöring. Är ni ute efter att ge mig dåligt samvete?! :)

Henrik Olsson sa...

Lysande!! :)

Anonym sa...

Kväller..Ja du,Selma är ett av de gamla namnen som ett antal töser döps till även i vår tid..
Sommarvärmen,var är den??inte hos mig,liknar mer Oktober..Ugnen ser kanonfin ut,bra jobbat..Haé Kram.

yvonne sa...

Jag har sovit så gott till deckaren. Nu ska jag fortsätta att sova .. Natti min vän Pööösss!

Fenixmonas sa...

Bra jobbat! Alla behöver en arbetsledare och Bamse sköter det jobbet med bravur! Kramiz