Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 14 september 2014

EN SPECIELL DAG

Det vet väl dom flesta att det är en sån dag i dag. En valdag när man utnyttjar sin rätt att få rösta, för det bör man göra tycker jag. Annars tycker inte jag att man ska gnälla sen.
Vi tog en långrunda med hundarna tidigare på förmiddagen, sen var vi till vallokalen på vägen hem.Det är lite festligt och man träffar många glada bekanta och grannar.
Ett strålande fint väder är det, och man klär sig för mycket när man går iväg. Sen blir det till att plocka av sig jackan och knyta runt midjan för att inte bli överhettad..**
Haa de..♥

13 kommentarer :

Anonym sa...

Grattis till oss båda,då har vi gjort vår plikt..Ja nog ska min "Flygande Jakob" göra mig ohungrig för kvällen framför Tv:n och valvaken..Haé Kram.

yvonne sa...

Vetekudde har jag med.men nu har vi kastat micron. Hmmm undrar om man kan värma i ugnen?? Inte alls kul att ha ont och inte kunna vara igång. Det blir mest vila! Kram!

Gittan sa...

Jag har också gjort min plikt och lagt min röst. Så fina dina killar är.
Kramar vännen.

Rigmor sa...

Alldeles riktigt, röstar man inte ska man heller inte gnälla...Här for jag till byskolans lilla matsal och gjorde min plikt. Sen kan jag väl tycka att alla partier kunde enas lite bättre och gemensamt se till att vi får fortsätta att vara ett bra land, det verkar gå åt mest energi till att munhuggas just nu.
Å vilket en helg sen, antingen man varit på hemmaplan eller som jag, på spa i Loka...vädret har varit underbart!
Fantastisk bild på dina fyrfotingar!!
Ha det så gott!!
Kram kram

yvonne sa...

Får se hur länge jag kan hålla ögonen öppna .Kram och stor pööösss

Ama de casa sa...

Vilken härlig valdag!

Man "bör" inte rösta - man SKA rösta. Annars har man förbrukat sin rätt att gnälla!
:-)

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag röstade på MP för första gången :)

Herr Nilssons Fru sa...

Ja rösta ska man o de gjorde jag med, men att gå till lokalen...var lite för långt :) men gnäller ja de gör folk ändå, alla fick ju inte som de ville :)

Kramiz

Anonym sa...

hjälper ju inte o gnälla ändå ;)

yvonne sa...

Godmorgon! Ja vi får se vem som ska till makten!Tycker det verka vara en enda röra! Ha en bra måndag! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna soliga måndag! Jag tror många gjorde sin plikt detta år. Kramiz

Anki sa...

God förmiddag! Härligt höstväder idag också :)
Somnade ifrån valvakan... men röstade gjorde jag förstås... det är både en rättighet och en plikt.
Ha en fin dag!
Kram

Anonym sa...

Hej du..Ja nog smakar det lite surt att SD gick så mycket framåt,,hoppas nu att man slutar motarbeta varandra i riksdagen,utan att alla satsar på framtiden för både gammal och ung..
Ja här är det ett fint "Lagom väder",en klen sol bland molnen och sköna +19,mer begär inte jag i dag..Haé Kram.